تحلیل کاربردی هلالات
1400/08/19
14:14
#خودرو در این گراف جمع اطلاعات مالی #خودرو #خساپا #خزامیا #خپارس #خدیزل را مشاهده می کنید که به صورت فصلی و مربوط به 12سال اخیر است. صنعت خودرو د...

#خودرو



در این گراف جمع اطلاعات مالی #خودرو #خساپا #خزامیا #خپارس #خدیزل را مشاهده می کنید که به صورت فصلی و مربوط به ۱۲سال اخیر است.



صنعت خودرو در حالی افزایش نرخ دریافت کرده که افزایش هزینه ای نخواهد داشت و یا به عبارت بهتر، نیازمند تزریق منابع جدید برای این حجم تولید و تحقق درآمد نیست.



خط خاکستری، نسبت سود خالص به فروش است که در انتهای دهه ۸۰، خودروسازان ۳ الی ۱۴ درصد درآمد را به سود خالص تبدیل می کردند.



این نسبت در آغاز تحریم های جدید به حدود منفی ۵۰درصد می رسد یعنی زیان خالص به فروش ۴۰ - ۵۰ درصد است که منجر به زیان انباشته سنگین می شود.



از میانه سال ۹۹، این نسبت از منفی ۳۴-۴۲درصد به سمت صفر حرکت کرده و همکنون در تابستان، صنعت خودرو نسبت زیان به فروش ۱۰درصد را ثبت کرده است.



به عبارت ساده تر، اگر همه چیز را ثابت فرض کنیم، افزایش نرخ ۱۵درصدی، منجر به پوشش تمام هزینه ها می شود و صنعت را به نقطه سر به سر می رساند.



حال اگر فرض کنیم که قیمت محصولات فولادی و پتروشیمی در سطح فعلی می ماند، افزایش نرخ ۲۵درصد نسبت به تابستان، منجر به شناسایی سود در یک سال آینده می شود.



انتهای خبر

0
0