تحلیل کاربردی هلالات
1400/05/09
09:02
#خوب_است_بدانیم_که / بخش دوم / 9 مرداد *صنایع و شرکت ها 1. از ماه آگوست چین نرخ های صادراتی برخی محصولات فولادی را افزایش می دهد. چین تخفیف های ص...

#خوب_است_بدانیم_که / بخش دوم / ۹ مرداد



*صنایع و شرکت ها


۱. از ماه آگوست چین نرخ های صادراتی برخی محصولات فولادی را افزایش می دهد. چین تخفیف های صادراتی را برای برخی از این محصولات کنار می گذارد.



۲. پارسیس تحلیل می گوید " NAV هر سهم ومعادن ۱۸,۳۶۴ ریال و نسبت P/NAV روز شرکت ۵۷ درصد می باشد. NAV هر سهم وسپه ۱۶,۸۷۷ ریال و نسبت P/NAV روز شرکت ۴۸ درصد می باشد."



۳. سخنگوی گمرک می گوید "صادرات سیمان، مجاز اما مشروط است؛ یعنی، وزارت صمت فقط به شرکت‌هایی که به تعهدات داخلی خود عمل کرده باشند، اجازه صادرات می‌دهد."



۴. قیمت سنگ آهن ۶۲ درصد با ۶.۲۵ دلارکاهش ۱۹۵ دلارمعامله شد. کاهش تولید برنامه ریزی شده در چین، علت اصلی کاهش تقاضای سنگ آهن و افت این کالا از ۲۲۰ دلار به ۱۹۵ دلار است.



۵. منابع خبری می گوید "توافق عرضه دائم سیمان در بورس کالا بین وزارت صمت و شرکت های سیمانی شکل گرفته است. مشوق طلایی برای عرضه کنندگان سیمان در نظر گرفته شده است."



۶. بر اساس آخرین ویرایش مطالعات طرح جامع فولاد کشور، ذخایر سنگ‌آهن کشور تکافوی حدود ۱۳ سال پس از افق چشم‌انداز ۱۴۰۴ را خواهد داشت.



۷. اخبار مرتبط با شیوع کرونا در شرق چین تاثیراتی بر بازارهای کالایی گذاشته است.



۸. مدیرعامل شپنا می گوید "اگر پروژه های کیفی پالایشگاه اصفهان به طور کامل به بهره برداری برسد، تمام محصولات این شرکت یورو ۴ و یورو ۵ خواهد شد. به همین منظور پروژه DHT در قالب ۸ پکیج تعریف شده که تاکنون ۹۲.۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.پروژه بنزین سازی در سال ۹۴ راه اندازی شد و به دنبال آن امروز تمام ۱۲ میلیون لیتر بنزین تولیدی پالایشگاه یورو ۵ است و باید بگویم تنها پالایشگاه کشور هستیم که تمام بنزین تولیدی آن یورو ۵ است."



۹. مدیرعامل سایپا می گوید "کاهش ۸ درصدی نرخ موثر تسهیلات مالی از طریق مدیریت وجوه، تسویه کامل بدهی های ارزی معوق به میزان ۲۰ هزار میلیارد ریال، تسویه بدهی‌های معوق ریالی و تسهیلات گران قیمت و تمامی ضمانت نامه ها و تعیین تکلیف چک های برگشتی، برقراری انضباط مالی در تمامی شرکت‌های گروه، بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال فروش دارائی های غیرمولد در دو سال گذشته و استفاده از شیوه های نوین بازار سرمایه برای تامین مالی، بخشی از اقدامات قابل اعتنای گروه خودروسازی سایپا در حوزه مالی و اقتصادی است"



۱۰. مدیرعامل شستا می گوید "معضل «رانت» با عرضه حداکثری محصولات در بورس کالا حل می شود."



۱۱. پلنر نوشت "مجموع موجودی تجار و فولادسازان چینی این هفته ۲۲،۷۰۰ (معادل با ۰.۲٪؜) نسبت به هفته ی پیش کاهش یافت. اگرچه محدودیت های تولید فولادسازان را مجبور به کاهش تولید کرده است ولی سود بالا باعث شد تا نرخ بهره برداری نسبت به هفته ی قبل تغییری نداشته باشد افت موجودی کمتری برای کارخانه ها رقم بخورد. به دلیل مشکلات حمل و نقل ناشی سیل در هنان، طوفان در شرق چین و گسترش پاندمی بازار رونق چندانی نداشت و موجودی تجار افزایشی بود."



۱۲. دولت چین قصد دارد تا از ۱ آگوست و ۱ سپتامبر امسال، تغییراتی را در تعرفه ها و مشوق های صادراتی فولاد ایجاد نماید. این تغییرات در راستای کنترل کردن قیمتها در بازار داخلی صورت خواهد گرفت که شامل افزایش تعرفه صادراتی بر روی برخی خوراک ها و حذف مشوق برخی محصولات خواهد بود.



۱۳. بر اساس تصمیم امروز دولت چین که از روز اول ماه آگوست ۲۰۲۱ عملیاتی می گردد، مالیات بر صادرات چدن از ۱۵ به ۲۰ درصد و مالیات بر صادرات فروکروم از ۲۰ به ۴۰ درصد افزایش یافت. بنظر می رسد برای مدتی چین دیگر صادرکننده بسیاری از مواداولیه و کالاهای فولادی نباشد.



۱۴. سخنگوی انجمن تایر با بیان اینکه در بخش تایر تولیدکنندگان با دستگاه های مختلفی کار می کنند که با قطعی برق زیان زیادی عاید آنها شده است، گفت "با توجه به هزینه های تولید احتمالا در شهریورماه امسال افزایش قیمت در تایر اجرایی شود."



۱۵. قیمت نفت خام در پی انتظار سرمایه‌گذاران برای عرضه محدود و افزایش روند واکسیناسیون که سبب جبران هرگونه تاثیر به‌واسطه افزایش موارد ابتلا به کرونا می‌شود، افزایش یافت.



۱۶. امیر صباغ در خصوص افزایش قیمت مس نوشت " معدنکاران شرکتهای مس دنیا با رشد قیمتها، انتظار پرداخت پول و حقوق بیشتر از سوی کارفرمایان را دارند و این موضوع شامل کشورهایی که معادن در آن قرار دارند، نیز میشود. معدنکاران معدن اسکوندیدا متعلق به BHP در حال برنامه ریزی برای اعتصاب بوده و حقوق بیشتری میخواهند."

انتهای خبر

0
0