بتاسهم
1400/02/15
16:31
گزارش همفکران از مجمع #حاسا حآسا چقدر سود تقسیم کرد؟ به گزارش همفکران مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت آسیا سیر ارس با حضور 81/35درصد سهامداران و ن...

گزارش همفکران از مجمع #حاسا


حآسا چقدر سود تقسیم کرد؟


به گزارش همفکران مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت آسیا سیر ارس با حضور ۸۱/۳۵درصد سهامداران و نمایندگان قانونی آنها به صورت حضوری و آنلاین برگزار شد. طی این جلسه شیرمحمدلو مدیرعامل این شرکت به قرائت صورتهای مالی پرداخت. وی به اهم اقدامات انجام شده توسط شرکت در سال مالی منتهی به ۳۰ اسفند ماه ۹۹ اشاره کرد و گفت: حمل ۱.۳ میلیون تن بار جاده‌ای در فرآیند حمل ترکیبی، عقد قرارداد با شرکت های فولاد مبارکه، فولاد هرمزگان و صنایع ملی مس ایران و سایر تولیدکنندگان داخلی در خصوص حمل ریلی و ترکیبی بیش از دو میلیون و ۱۰۰ هزار تن محصولات فولادی و مواد اولیه صنایع مورد نیاز شرکت های ذکر شده با سیر ۱.۹ میلیارد تن کیلومتر، پوشش ۱۴۱ درصدی درآمد و ۱۶۵ درصدی سود پیش بینی شده سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه ۹۹، تعمیرات اساسی تعداد ۴۰۰ دستگاه واگن از ناوگان ملکی شرکت،اخذ رای دادگاه بدوی خواف مبنی بر تایید مطالبات این شرکت از مجتمع سنگ آهن سنگان در خصوص پرونده،اخذ پروانه فعالیت ریلی از وزارت راه و شهرسازی و همچنین تامین و خرید قطعات یدکی و تجهیزات مورد نیاز جهت آماده به کاری و سیر بیش از ۱۶۰۰ دستگاه واگن در چرخه سیر ناوگان ریلی کشور از جمله اقدامات انجام شده مجموعه در سال گذشته بود.


این مقام مسئول برنامه ها و چشم انداز وضعیت شرکت در سال ۱۴۰۰ را نیز تشریح کرد و گفت: حفظ بازارهای فعلی و انجام تعهدات با توجه به قراردادهای منعقد شده با کارفرمایان و صاحبین کالا، حفظ سهم بازار شرکت از صنعت حمل و نقل ریلی و در صورت امکان افزایش آن، توسعه بازار در زمینه جذب مشتریان جدید، بررسی و امکان سنجی در جهت ساخت حداقل ۵۰ دستگاه واگن لبه کوتاه تا پایان سال ۱۴۰۰ از جمله برنامه‌های شرکت برای سال مالی جدید است.


در این جلسه تامین مالی شرکت در سال مالی جدید نیز اشاره شد که به شرح زیر است:


*تامین مالی فعالیت‌های عملیاتی از محل نقدینگی حاصل از این فعالیت ها


*تامین مالی جهت بهسازی و نوسازی ناوگان ریلی موجود از محل منابع داخلی و در صورت لزوم تسهیلات ریالی داخلی


شیرمحمدلو در خصوص ریسک های پیش روی شرکت گفت: ریسک نوسانات نرخ ارز،ریسک کیفیت خدمات، ریسک افزایش نرخ حق دسترسی استفاده از شبکه ریلی شرکت راه آهن کشور، ریسک افزایش نرخ بهره، ریسک نقدینگی، ریسک کاهش یا تثبیت نرخ حمل و ریسک حوادث غیر مترقبه از جمله اهم ریسک‌هایی است که شرکت آسیا سیر ارس با آنها مواجه است.


در ادامه این جلسه مقرر شد بحث اختلاف و مطالبات از شرکت سنگ آهن سنگان با توجه به سیر قضایی آن با جدیت پیگیری شود.


همچنین انتقال سند مالکیت زمین ساختمان اداری در بندرعباس مربوط به سالهای گذشته است و فعلا شرکت آسیا سیر بصورت تصرفی در این ملک مستقر است و سند و مالکیتی را در دست ندارد که طبق تذکر حسابرس حتما باید برای اخذ سند مالکیت پیگیری های لازم انجام شود.


طی این جلسه در پاسخ به سوال سهامداران مبنی بر وضعیت سهم و حمایت از آن در شرایط فعلی بازار اعلام شد: سهامدار عمده در جهت بازارگردانی، یک تکلیف قانونی به تشخیص سازمان بورس دارد که این تکلیف قانونی انجام شده است اما شرایط عمومی سازمان بورس و بازار سرمایه در حال حاضر به گونه‌ای است که سهامدار ها روی سهام مختلف شاهد این صف های فروش هستند.


در پایان این جلسه پس از تصویب صورت‌های مالی، به ازای هر سهم ۹۰ ریال معادل ۷۷۲ میلیارد ریال سود تقسیم شد.



انتهای خبر

0
0