کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران
1401/03/25
13:29
✅کاهش 9هزار واحدی شاخص کل بورس 📌به گزارش روابط عمومی کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران، شاخص کل بورس طی معاملات روز جاری با کاهش ۹۷۳۷ واحدی در رقم...

✅کاهش ۹هزار واحدی شاخص کل بورس



📌به گزارش روابط عمومی کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران، شاخص کل بورس طی معاملات روز جاری با کاهش ۹۷۳۷ واحدی در رقم یک میلیون و ۵۶۴ هزار واحد متوقف شد.


🔷️از سویی شاخص کل با معیار هم وزن نیز ۹۹۹ واحد کاهش یافته و به رقم ۴۲۸ هزار و ۹۳۱ واحد رسید. معامله گران در این بازار ۴۳۹ هزار معامله به ارزش ۳۴ هزار و ۶۷۸ میلیارد ریال انجام دادند.


🔷️لازم به ذکر است که ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت اصفهان، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی و پتروشیمی پارس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و در مقابل مبین انرژی خلیج فارس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس ایجاد کردند.


🔷️شاخص کل فرابورس نیز طی معاملات روز جاری با ۱۳۲ واحد افت به رقم ۲۱ هزار و ۳۴۹ واحد رسید. فعالان در این بازار ۲۰۹ هزار معامله به ارزش ۴۰ هزار و ۱۳۱ میلیارد ریال انجام دادند.


🔷️گفتنی است که بیمه پاسارگاد، پلیمر آریاساسول، پتروشیمی زاگرس و نفت ایرانول نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و در مقابل تولید نیروی برق دماوند نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس ایجاد کردند.



انتهای خبر

0
0