آکادمی هلاکوئی
1400/07/03
06:20
شهروندان یمنی از کمک های رمزارزی برای مبارزه با گرسنگی در جنگ داخلی استفاده می کنند

یک Redditor که در صنعا ، پایتخت یمن،…

یک Redditor که در صنعا ، پایتخت یمن، زندگی می کند ، ادعا کرده است که از رمزارزها برای خرید بسته های غذایی برای خانواده هایی که در جریان جنگ داخلی حال حاضر دسترسی ندارند ، استفاده می کند.


با توجه به پست روز پنجشنبه Reddit از کاربر Yemenvoice ، مردم یمن تقریبا ۱۲۰۰۰ دلار کمک های رمزارزی جمع آوری کرده است تا برای مبارزه با گرسنگی در کشور خاورمیانه استفاده شود. آنها ادعا می کنند که به ۱۵ خانواده آرد ، برنج ، روغن و لوبیا داده اند و امیدوارند در آینده نزدیک به ۳۰ خانواده دیگر برسند.


Yemenvoice گفت: “من بسیار تلاش کرده ام تا با یافتن هر راهی ممکن به مردم کشورم کمک کنم. من سعی کردم کمپین های اهداء آنلاین را راه اندازی کنم اما متاسفانه همه بسترهای کمک های آنلاین از یمن پشتیبانی نمی کنند. بنابراین ، من به این فکر افتادم که از رمزارزها به عنوان یک روش جایگزین استفاده کنم ، و در واقع این کار بسیار ساده تر و موثرتر بود. “


جنگ داخلی یمن در سال ۲۰۱۴ (۱۳۹۳)آغاز شد و پس از آن ائتلاف نیروهای تحت رهبری عربستان سعودی به درخواست کمک عبد ربه منصور هادی(Abd-Rabbuh Mansur Hadi) ، رئیس جمهور برکنار شده پاسخ دادند. این کشور از مارس ۲۰۱۵ (اسفند ۱۳۹۵)در معرض محاصره هوایی ، زمینی و دریایی قرار گرفته است که منجر به نیاز میلیون ها یمنی به نیازهای اساسی شده است.


به گفته دیوید بیسلی(David Beasley) ، مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد ، ۱۶ میلیون نفر در یمن به سمت گرسنگی می روند ، از جمله ۴۰۰۰۰۰ کودک زیر پنج سال.


Yemenvoice ادعا می کند که با استفاده از رمزارزهایی از جمله بیت کوین (BTC) ، اتر (ETH) ، بیت کوین کش (BCH) ، دوج کوین (DOGE) و نانو توانسته است مررزها را از بین ببرد و بودجه ای را برای خرید غذا به این کشور وارد کند.


“من کمک های مالی دریافت کردم ، سپس از کیف پولم به کیف های تجار یا صرافی منتقل کردم(ما فقط یک شرکت داریم که بیت کوین می پذیرد) ، سپس این بسته های غذایی را خریداری کردم ، همانطور که می بینید ، و آنها را به افراد مسن تقسیم کردم. ، مادران مجرد و یتیمان ، اگرچه هیچ تفاوتی بین پیر و جوان وجود ندارد ، اما همه از گرسنگی می میرند. “


بر اساس سوابق بلاکچین ، آدرس های Yemenvoice تقریبا ۶۰۰ دلار در بیت کوین ، ۱ دلار در BCH و ۶۴ دلار در NANO دریافت کرده اند ، اما این Redditor به کوین تلگراف گفته است که آنها ۱۲۰۰۰ دلار رمزارز دریافت کرده اند که از ۳۰۰۰ دلار آن قبلا برای پرداخت قبوض پزشکی ، خرید دارو استفاده شده است. آنها سعی کردند ۹۰۰۰ دلار دیگر را در بایننس معامله کنند ، اما ادعا کردند که تقریبا تمام سرمایه خود را از دست داده اند.


Redditor می گوید: “من مبلغی را که از دست داده ام به عنوان بدهی به مردم در نظر می گیرم و قصد دارم آن را بپردازم حتی اگر مجبور باشم یکی از اتومبیل هایم را بفروشم.”


اگرچه داستان و نحوه استفاده از این وجوه به طور مستقل قابل تایید نیست ، Yemenvoice ادعا کرد که افراد نیازمند را انتخاب کرده است و “هرجا که آنها را پیدا کردم به آنها پول پرداخت می کنم”. بسیاری از کاربران Reddit حمایت خود را از این پروژه اعلام کردند اما سوال کردند که چگونه کسی می تواند از رمزارزها به طور موثر در منطقه ای مانند یمن استفاده کند.


Yemenvoice می گوید: “اگر من مقداری بیت کوین ارسال کنم ، معادل آن را در ازای دلار به من می دهند ، اما به ارز محلی و من این کالاها را خریداری و توزیع می کنم.به زودی صاحبان مغازه ها در یمن را مشاهده خواهید کرد که با بیت کوین تجارت می کنند و آن را به دلار یا حتی به ارز محلی تبدیل نمی کنند. به ویژه با وخامت شرایط زندگی در اینجا و سقوط ریال یمن. “


در حالی که به نظر می رسد تلاش های این Redditor، رمزارزها به عنوان یک نیروی خوب استفاده می کند ، دیگران در کشورهای مختلف با تکیه بر رمزارزها ،تحریم های ایالات متحده یا سازمان ملل را دور زده اند. در ونزوئلا ، مقامات تا آنجا پیش رفتند که به طور ضمنی استفاده از رمزارزها را به عنوان اقدامی برای فرار از تحریم های مختلف اعمال شده علیه این کشور تایید کردند.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: cointelegraph


انتهای خبر

0
0