بورس پرس
1401/11/11
00:00
۷ مشوق و تخفیف دولت برای فروش ۵۱ درصد سهام استقلال و پرسپولبس

دولت برای فروش دو بلوک ۵۱ درصدی سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، ۷ مشوق و تخفیف تعیین و اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، سازمان خصوصی سازی به استناد اصل ۴۴ قانون اساسی، مصوبه هیئت واگذاری و سایر قوانین و مقررات، بلوک ۵۱ درصدی سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را با رعایت دستورالعمل اجرایی روش انتخاب مشتریان راهبردی و احراز و پایش اهلیت مدیریتی در واگذاری‌ها عرضه و واگذار خواهد کرد.


بر اساس این گزارش برای این واگذاری، مشوق‌هایی نیز در نظر گرفته شد. مثلا خریدار در صورت احراز شرایط مقرر در شیوه‌نامه تشویق بخش خصوصی و تعاونی از مزایای این شیوه نامه به شرح زیر برخوردار خواهد بود:


الف) افزایش سقف کل زمانی و مجموع تعداد اقساط برای خریداران بخش خصوصی تا میزان یک سوم و برای خریداران بخش تعاونی تا میزان دو پنجم جمع مدت و تعداد اقساط مصوب.


ب) بازپرداخت پلکانی اقساط با شیب ۱۰ درصد رشد سالانه برای خریداران بخش‌های خصوصی و تعاونی به ماخذ ۱۰۰ برای رقم میانه دوره اقساط.


ج) نرخ سود فروش اقساطی برای خریداران بخش‌های تعاونی و خصوصی واقعی به ترتیب معادل ۱۵ و ۱۶ درصد و سایر خریداران معادل ۱۸ درصد


همچنین خریدار بلوک ۵۱ درصدی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در صورت انجام اقدامات زیر از تخفیفاتی برخوردار خواهد بود:


الف) در صورتی که خریدار بتواند نسبت سود ناخالص به درآمد عملیاتی را از سال دوم واگذاری به بعد حداقل در سطح ۲۵ درصد حفظ کند از ۱۰ درصد تخفیف در مبلغ سود فروش اقساطی برای هر سال برخوردار و در صورت افزایش این نسبت به ۳۰ درصد تخفیف قابل اعمال بابت آن سال معادل ۱۵ درصد خواهد بود.


ب) در صورتی که درآمد حاصل از برند، علائم تجاری و تبلیغات محیطی طی ۳ سال متوالی در طول قرارداد نسبت به سال قبل از آن حداقل ۵۰ درصد افزایش یابد، خریدار معادل ۵ درصد از مبلغ یک قسط مشمول تخفیف خواهد بود که فقط یکبار قابل اعمال است.


ج) در صورتی که نسبت درآمد حاصل از فروش بازیکن شامل نقل و انتقال و یا حق رشد به کل درآمدهای عملیاتی شرکت به طور متوسط طی ۵ سال پس از واگذاری ۳۰ درصد باشد، معادل ۵ درصد از مبلغ یک قسط مشمول تخفیف خواهد بود.


د) در صورت کسب عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا و یا لیگ برتر، معادل ۲۰ و ۵ درصد تخفیف در مبلغ یک قسط بهره مند خواهد شد.


بر اساس این گزارش، دو بلوک ۵۱ درصدی استقلال و پرسپولیس متعلق به وزارت ورزش و جوانان بوده که طبق برنامه اعلامی قرار است به صورت نقد یا اقساط در ۷ و ۱۰ اسفند در فرابورس عرضه شود.


بلوک استقلال شامل بیش از ۵ میلیارد و ۵۰۳ میلیون سهم بوده که قیمت پایه هر سهم معادل قیمت تابلو در روز عرضه (معادل قیمت پایانی روز قبل از عرضه) به اضافه ۱۱۰ درصد به شرط آنکه از ۴۳۳۷ ریال کمتر نباشد، تعیین شد. کارگزار عرضه کننده هم کارگزاری بانک تجارت خواهد بود.


ارزش پایه این بلوک هم ۲.۳ هزار میلیارد تومان تعیین شده که خریدار باید ۲۰ درصد حصه را بصورت نقدی پرداخت و مابقی اقساط را بعد از یک سال تنفس در ۱۲ قسط شش ماهه، واریز کند.


بلوک پرسپولیس نیز شامل بیش از ۵ میلیارد و ۳۶۲ میلیون سهم به ارزش پایه ۲.۷ هزار میلیارد است که خریدار باید ۲۰ درصد حصه را بصورت نقدی معادل ۵۴۷ میلیارد تومان پرداخت و مابقی اقساط را بعد از یک سال تنفس در ۱۲ قسط شش ماهه، واریز کند.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0