همفکران
1400/07/07
09:02
تغییر سهام سهامداران عمده/ حمایت از بانکی ها

در تصویر زیر تحرکات حقوقی‌ها و بازار گردان ها را طی دادوستدهای روز معاملاتی گذشته مشاهده می‌کنید...

در گروه بانکی‌ها، صندوق سرمایه‌گذاری ملت ۲ میلیون از سهام بانک ملت، صندوق بازار گردانی امید لوتوس پارسیان و شرکت گروه مالی پارسیان به ترتیب ۲۰ و ۷ میلیون از سهام بانک پارسیان را خریداری کردند، شرکت سهاب امید ایرانیان، شرکت اندیشه‌سازان بسامان ونداد و شرکت نیک اندیشان سروش فجر نیز به ترتیب بیش از یک‌میلیون، ۷ میلیون و ۸ میلیون از سهام بانک پاسارگاد را خریداری کردند در ادامه صندوق بازار گردانی تجارت ۲۲ میلیون از سهام بانک تجارت را خریداری کرد همچنین در بانک سینا نیز خریدار وجود داشت.


در دارویی‌ها برکت خریداران خرد داشت، در فولادی‌ها، شرکت مادر تخصصی مالی و سرمایه‌گذاری سینا ۲ میلیون از سهام فولاد کاوه جنوب کیش را خریداری کرد همچنین شرکت صبا میهن نیز ۳ میلیون از سهام فولاد کاویان را خریداری کرد.


شرکت صادرفر ۵ میلیون از سهام گروه مپنا و ۷ میلیون از سهام پالایش نفت اصفهان را خریداری کرد، موسسه صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران ۳ میلیون از سهام ملی صنایع مس ایران را خریداری کرد همچنین صندوق اختصاصی بازار گردانی پاداش سرمایه ۲ میلیون از سهام اعتباری ملل را خریداری کرد.


در پتروشیمی‌ها شخص حقیقی یک‌میلیون از سهام پتروشیمی گلستان را بفروش رساند، در پتروشیمی فارابی و پتروشیمی آبادان شخص حقیقی خریدار بود، صندوق سرمایه‌گذاری خلیج‌فارس بیش از ۵ میلیون از سهام صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس را خریداری کرد.


در بیمه‌ای‌ها شرکت بیمه پاسارگاد بیش از یک‌میلیون از سهام بیمه اتکایی ایرانیان را بفروش رساند و شخص حقیقی ۲ میلیون از سهام بیمه حکمت صبا را خریداری کرد.


در خودرویی‌ها شخص حقیقی یک‌میلیون از سهام ماشین‌سازی اراک را خریداری کرد، همچنین در محورسازان ایران‌خودرو نیز شخص حقیقی خریدار بود.





انتهای خبر

0
0