صکوک
1400/06/13
09:05
عرضه ۳۵۰۰ میلیارد ریال صکوک مرابحه برای کرمان موتور

با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، صکوک مرابحه شرکت کرمان موتور (سهامی خاص) به مبلغ ۳,۵۰۰ میلیارد ریال از طریق شرکت فرابورس ایران از روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۶/۱۴ لغایت ۱۴۰۰/۰۶/۱۶ در نماد کرمان۰۳ عرضه عمومی خواهد شد. به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه، غلامرضا ابوترابی…

با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، صکوک مرابحه شرکت کرمان موتور (سهامی خاص) به مبلغ ۳,۵۰۰ میلیارد ریال از طریق شرکت فرابورس ایران از روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۶/۱۴ لغایت ۱۴۰۰/۰۶/۱۶ در نماد کرمان۰۳ عرضه عمومی خواهد شد.


به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه، غلامرضا ابوترابی با اعلام خبر فوق افزود: صکوک مرابحه شرکت کرمان موتور به ارزش ۳,۵۰۰ میلیارد ریال جهت خرید قطعات و مجموعه‌های تولید خودرو از طریق شرکت فرابورس ایران عرضه می گردد.


مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه اظهار داشت: این اوراق ۳ ساله و با نرخ ۱۸ درصد می باشد که اقساط آن هر شش ماه یک بار پرداخت می گردد.


او در خصوص ارکان انتشار این اوراق توضیح داد: بانک تجارت ضامن این اوراق بوده و پذیره نویسی و بازارگردانی آن بر عهده شرکت تامین سرمایه تمدن می باشد. شرکت کارگزاری کارآمد عامل فروش، شرکت واسط مالی شهریور سوم ناشر و شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه عامل پرداخت این اوراق می باشند.


خاطر نشان می شود: در این اوراق، شرکت واسط مالی شهریور سوم (ناشر) به وکالت از طرف خریداران اوراق، با منابع حاصل از انتشار صکوک مرابحه، مواد اولیه مورد نیاز(قطعات و مجموعه‌های تولید خودرو) شرکت کرمان موتور(بانی) را نقدا خریداری خواهد نمود و سپس این مواد اولیه را به صورت اقساطی به بانی خواهد فروخت و بانی متعهد می شود که در سررسیدهای شش ماهه، اقساط مربوطه را از طریق شرکت ناشر و شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به دارندگان اوراق پرداخت نماید.


به گفته ابوترابی، شرکت کرمان موتور پیش از این سه بار از طریق انتشار صکوک در قالب عقدهای مرابحه و رهنی در بازار سرمایه مجموعا به مبلغ ۵ هزار میلیارد ریال اقدام به تامین مالی نموده‌است که یک مورد از آن‌ها با نماد "کرمان۹۸" سررسید شده و دو مورد دیگر با نمادهای "کرمان۰۰" و "کرمان۰۲"در حال معامله می باشند.


انتهای خبر

0
0