سنا
1401/02/28
13:08
پارک «خودرو» در صدر معاملات

در جریان معاملات امروز، چهارشنبه، ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، شاخص هم‌وزن با ۵ هزار و ۱۸۶ واحد کاهش به رقم ۴۴۲ هزار و ۶۲۳ واحد رسید؛ این در حالی بود که شاخص کل بورس تهران با کاهش ۱۱ هزار و ۴۶ واحدی به رقم یک میلیون و ۵۹۴ هزار واحد رسید.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، امروز، بیش از ۹ میلیارد و ۹۴ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۰ هزار و ۵۱۶ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.


شاخص بازار اول کاهش ۹ هزار و ۹۹ واحدی و شاخص بازار دوم، کاهش ۱۹ هزار و ۱۲۶ واحدی را تجربه کردند.


گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۷۹ هزار و ۱۶۱ معامله به ارزش ۷ هزار و ۱۳۷ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین، گروه فراورده‌های نفتی با ۵۰ هزار و ۳۷۶ معامله به ارزش ۴ هزار و ۶۰۵ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۷۱ هزار و ۴۸۷ معامله به ارزش ۴ هزار و ۵۹۶ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۵۸ هزار و ۴۵۶ معامله به ارزش ۴ هزار و ۳۰۷ میلیارد ریال و گروه غذایی بجز قند با ۳۹ هزار و ۳۹۰ معامله به ارزش ۲ هزار و ۳۶۲ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.


در جریان معاملات امروز، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با یک هزار و ۲۲۷ واحد، شرکت شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با ۷۵۴ واحد، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۴۹۲ واحد، شرکت پتروشیمی جم با ۴۷۵ واحد و گروه صنعتی پاکشو با ۳۲۵ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.


در مقابل، شرکت پالایش نفت اصفهان با یک هزار و ۵۲۹ واحد، شرکت پالایش نفت بندرعباس با یک هزار و ۲۱۶ واحد، شرکت پالایبش نفت تهران با ۸۵۵ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با ۸۲۲ واحد و شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین با ۷۹۹ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (چهارشنبه، ۲۸ اردیبهشت ماه) شاخص کل فرابورس با کاهش ۴۵.۹۲ واحدی به رقم ۲۱ هزار و ۶۴۳ واحد رسید.


همچنین، امروز بیش از ۳ میلیارد و ۵۴۹ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۴ هزار و ۲۰۷ میلیارد ریال دادوستد شد.


در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت سنگ آهن گهر زمین با ۸۸ واحد، شرکت داروسازی دانا با ۵ واحد، شرکت صنایع پتروشیمی تخت جمشید با ۴.۷ واحد، بیمه اتکایی ایرانیان با ۴.۵ واحد و گروه توسعه مالی مهر آیندگان با ۳.۲ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.


در مقابل، شرکت پلیمر آریا ساسول با ۱۷ واحد، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین با ۱۱ واحد، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی با ۸ واحد، شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات با ۷.۳ واحد و شرکت پتروشیمی تندگویان با ۵.۶ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.


محبوبه حاجی زاده

انتهای خبر

0
0