کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران
1401/03/30
14:01
✅️رشد هزار واحدی شاخص بورس 📌به گزارش روابط عمومی کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران، شاخص کل بورس طی معاملات روز جاری با افزایش هزار و ۲۸۶واحدی در ...

✅️رشد هزار واحدی شاخص بورس



📌به گزارش روابط عمومی کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران، شاخص کل بورس طی معاملات روز جاری با افزایش هزار و ۲۸۶واحدی در رقم یک میلیون و ۵۴۷هزار واحد متوقف شد.


🔷️از سویی شاخص‌کل با معیار هم وزن نیز هزار و ۲۲۳واحد رشد کرده و به رقم ۴۲۶هزار و ۵۸۴واحد رسید. معامله‌گران در این بازار ۴۱۸معامله به ارزش ۳۸هزار و ۱۷میلیارد ریال انجام دادند.


🔷️لازم به ذکر است که کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، ایران خودرو، سایپا و مبین انرژی خلیج فارس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل پتروشیمی پردیس، ملی صنایع مس ایران، و مخابرات ایران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس ایجاد کردند.


🔷️شاخص کل فرابورس نیز با افزایش ۲۷واحدی در رقم ۲۰هزار و ۹۸۶واحد متوقف شد. فعالان در این بازار ۲۶۶هزار معامله به ارزش هزار و ۲۷۹میلیارد ریال انجام دادند.


🔷️گفتنی است که پلیمر آریاساسول، تولید نیروی برق دماوند؛ سرمایه گذاری صبا تامین و بانک دی نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل سنگ آهنگ گوهر زمین، پتروشیمی زاگرس، و گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس ایجاد کردند.

انتهای خبر

0
0