سهام سودآور
1400/06/30
20:47
پیش‌بینی بورس فردا ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ 🔸در روزی که گذشت بازار سهام یه روز خونین دیگر را پشت سر گذاشت به طوری که با نمایی قرمز پوش روبه‌رو بودیم و در سا...

پیش‌بینی بورس فردا ۳۱ شهریور ۱۴۰۰



🔸در روزی که گذشت بازار سهام یه روز خونین دیگر را پشت سر گذاشت به طوری که با نمایی قرمز پوش روبه‌رو بودیم و در ساعاتی از بازار تقریبا ۵۰ درصد نمادها در صف فروش قرار داشتند. شاخص کل امروز با افت ۳۶ هزار واحدی به محدوده حمایتی ۱.۳۹ میلیون واحد قرار گرفت.



🔸امروز ارزش معاملات خرد نسبت به روز گذشته افزایش داشت و به ۶.۱ همت رسید. دلیل عمده افزایش ارزش معاملات مربوط به نماد فجهان است و عرضه سهامدارن این سهم. مانند بیشتر روزهای گذشته امروز نیز خروج پول حقیقی ادامه داشت و به ۱.۰۳ همت رسید. افزایش خروج پول انعکاسی از ترس حاکم بر بازار است.



🔸هرچند در ساعات پایانی بازار امروز، تعداد زیادی از صف‌های فروش برچیده شدند اما در دقایق پایانی تعداد صف‌های فروش مجددا شیب صعودی به خود گرفت که ناشی از افزایش دوباره فشار فروش است.



🔸با توجه به شرایط نامساعد بازار در روزی که گذشت و افزایش شدت عرضه‌ها، احتمالا فردا نیز بورس در مدار منفی کار خود را آغاز کند.



🔸از آنجایی شاخص کل در محدوده حمایتی قرار دارد ممکن است به این سطح واکنش داشته و موجی از تقاضا را در بازار شاهد باشیم و مدتی در این محدوده نوسان کند. در صورت افزایش قیمت دلار احتمال وقوع این سناریو در سطح بالایی قرار می‌گیرد.



🔸از لحاظ تکنیکالی شاخص کل در شرایط حساسی قرار دارد. سطح حمایتی ۱.۳۸۰ میلیون واحد از آنجایی که منطبق بر سقف ابر کمو، نسبت‌های فیبوناچی و حمایت داینامیک است، اهمیت دوچندانی دارد و همچنین از قدرت بالایی برای برگرداندن قیمت برخوردار است. اما از طرف دیگر نشان‌های برگشت در اندیکاتورهای RSI و MACD دیده نمی‌شود و در صورتی که نمودار ‌MACD وارد هیستوگرام شود ریزش شدت دوچندانی میابد. همچنین با از دست دادن این حمایت، کندل‌ها وارد ابرکمو می‌شوند. ابر کمو ‌سبز رنگ تمایل به کاهش قیمت دارد و معمولا در این شرایط بازار با نوسان همسان است. در این از دست دادن حمایت فوق، سطح ۱.۳۶ و سپس ۱.۳۲ میلیون واحد، حمایت‌های بعدی خواهند بود.

انتهای خبر

0
0