اقتصاد آنلاین
1400/03/08
17:28
نگاهی به عملکرد بانک اقتصاد نوین در اردیبهشت ماه / افت ۴۵درصدی تسهیلات اعطایی ونوین

با انتشار گزارش‌های ماهانه بانک اقتصاد نوین که در بورس ایران حضور دارد نیز اقدام به افشای گزارش عملکرد ماهانه خود در اردیبهشت ماه کرد. این گزارش حکایت از افت تسهیلات اعطایی «ونوین» در اردیبهشت ماه سال جاری دارد.

اقتصاد آنلاین - سیده زینب رزم گیر؛ بانک اقتصاد نوین گزارش ماهانه منتهی به اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ را منتشر کرد. طبق این گزارش این بانک توانست خالص عملکرد ماهانه خود را نسبت به فروردین ماه ۱۵درصد افزایش دهد. «ونوین» که طی ماه گذشته به خالص عملکرد ۱۴۹میلیارد تومان دست یافته بود، در اردیبهشت ماه این مقدار به ۱۷۲میلیارد تومان رسید.


این بانک در سمت سپرده‌ها طی اردیبهشت ماه با رشد ۴۸درصدی در سپرده‌های کوتاه‌مدت خود مواجه شد و از ۳۲هزار و ۸۷۹میلیارد تومان به ۴۸هزار و ۷۴۷میلیارد تومان رسید. در سپرده‌های بلندمدت یکساله با رشد ۴۰درصد و در سپرده‌های بلندمدت دو ساله خود بدون تغییر محسوسی به استقبال خرداد ماه رفت. در مجموع سمت سپرده‌های این موسسه با رشد ۲۸درصدی از ۱۰۷هزار و ۸۰۰میلیارد تومان به ۱۳۸هزار و ۵۱۹میلیارد تومان افزایش یافت.


این بانک در سمت تسهیلات اعطایی شاهد افت ۱۴درصدی در فروش اقساطی، رشد ۱۱۳درصدی در تسهیلات قرض‌الحسنه و کاهش مشارکت مدنی بود. تسهیلات اعطایی در مشارکت مدنی بانک اقتصاد نوین، در دومین ماه سال از رقم ۸۶میلیارد تومان با افتی حدود ۳۷درصد به ۵۳میلیارد تومان رسید. از سمت دیگر در سایر تسهیلات اعطایی با افت ۱۵درصدی به عدد ۶هزار و ۵۰۵میلیارد تومان دست یافت. در نتیجه مجموع تسهیلات اعطایی این موسسه اعتباری از ۱۹هزار و ۵۳۵میلیارد تومان به رقم ۱۰هزار و ۶۷۲میلیارد ریال افزایش یافت و افتی ۴۵درصدی در سمت تسهیلات را برای اردیبهشت ۱۴۰۰ ثبت کرد.


برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی روی آن کلیک کنید


ونوین اردیبهشت
انتهای خبر

0
0