آکادمی هلاکوئی
1400/11/01
13:30
جمع آوری سرمایه ۵۰ میلیونی دلاری توسط The Graph معروف به گوگل بلاکچین

گرف (Graph)، استارت‌آپی که خود را به گوگل…

گرف (Graph)، استارت‌آپی که خود را به گوگل تشبیه می‌کند، برای نمایه‌سازی اطلاعاتی که بر روی بلاکچین مستقر هستند، ۵۰ میلیون دلار سرمایه جدید به رهبری Tiger Global جمع‌آوری کرده است. در دور سرمایه گذاری اعلام شده روز پنجشنبه فینتک، Fenbushi Capital، Reciprocal Ventures و صندوق دارایی دیجیتال Blockwall شرکت کردند.


برای اینکه نسل بعدی اینترنت مبتنی بر بلاکچین، معروف به Web۳، به درستی عمل کند، به مقدار زیادی بافت همبند نیاز است. Graph پروتکلی برای نمایه سازی و جستجوی داده های بلاکچین با استفاده از API های منبع باز، به نام subgraph، است که به توسعه دهندگان اجازه می دهد به راحتی به آن داده ها دسترسی داشته باشند. API یا رابط برنامه نویسی کاربردی، راهی برای تعامل دو برنامه کامپیوتری است.


گرف از فهرست بندی داده های ۲۶ شبکه بلاکچین مختلف، از جمله Ethereum، NEAR، Arbitrium، Optimism، Polygon، Avalanche، Celo، Fantom، Moonbeam و IPFS پشتیبانی می کند. طبق یک بیانیه مطبوعاتی، تاکنون subgraph های آن توسط Uniswap، Synthetix، KnownOrigin، Gnosis، Balancer، Livepeer، DAOstack، Audius و Decentraland استفاده شده است.


جان کورتیوس، شریک تایگر گلوبال، در بیانیه‌ای گفت: “ما انتظار داریم که شاهد افزایش تصاعدی در داده‌های ذخیره‌شده در بلاکچین باشیم، به‌ویژه با توجه به سرعت رشد بازار تریلیون دلاری در سال گذشته.” گرف یکی از مهمترین ارکان وب غیرمتمرکز است.


توکن گرف، GRT، در زمان انتشار این خبر با قیمتی حدود ۰.۴۸ دلار در معامله می باشد.




این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: Coindesk


انتهای خبر

0
0