بورس۲۴
1400/07/03
13:06
خروج پول از صندوق های درآمد ثابت پس از ۹ روز

تراز نقدینگی حقیقی به صندوق های با درآمد ثابت قابل معامله در بازار سرمایه پس از ۹ روز متوالی امروز منفی بود. حقیقی ها در روز جاری حدود ۷۶ میلیارد تومان از این صندوق ها خارج کردند.

خروج پول از صندوق های درآمد ثابت پس از ٩ روز

بورس۲۴ : در نخستین روز معاملاتی بازار سهام در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ تراز نقدینگی خرد بازار مثبت ۲۷۵ میلیارد تومان بود و گروه فرآورده های نفتی و شیمیایی بیشترین جذب سرمایه های خرد بازار بورس را تجربه کردند. معاملات پالایشی ها برای دومین روز متوالی با صف خرید به پایان رسید.


نکته بااهمیت آن که تراز نقدینگی حقیقی به صندوق های با درآمد ثابت قابل معامله در بازار سرمایه پس از ۹ روز متوالی امروز منفی بود. حقیقی ها در روز جاری حدود ۷۶ میلیارد تومان از این صندوق ها خارج کردند.


ارزش معاملات خرد به حدود ۶،۵۰۰ میلیارد تومان رسید. فلزات اساسی، شیمیایی، فرآورده های نفتی، خودرو و قطعه سازی و سرمایه گذاری از لحاظ ارزش پرمعامله ترین گروه های امروز بودند.


شپنا، شتران، شپدیس، شاوان، فملی، وغدیر، شبندر، شیراز، آریا و نوری صدرنشین خریدهای حقیقی بودند. حقوقی ها تا توانستند از فجهان، فسبزوا، میدکو، برکت، وبملت، ساینا، فاسمین، کساوه، خزر و رمپنا در مقابل فروش حقیقی ها بیشترین حمایت ها را انجام دادند.


در پایان بازار شاخص کل رشد ۲،۵۷ درصدی را ثبت کرد و با افزایش بیش از ۳۵ هزار واحدی نسبت به روز گذشته تا ارتفاع ۱ میلیون و ۴۲۲ هزار واحد بالا رفت. نمادهای فولاد، فملی، فارس، کگل، پارسان، شستا و تاپیکو بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. شاخص هموزن هم با افزایش ۱،۷۹ درصدی بیش از ۷ هزار واحد رشد کرد و به ارتفاع ۴۲۳ هزار واحدی نزدیک شد. در بازار فرابورس شاخص ۲۹۳ واحد ارتقا یافت و به محدوده ۲۰،۸۵۷ واحد رسید.



"بورس ۲۴" دارنده مجوز مشاوره رسمی سرمایه گذاری از "بورس" روزانه ده ها محتوای خبری-تحلیلی را در اختیار شما مخاطب گرامی قرار می دهد ، بخشی از محتوای تولید شده به دلیل اثر گذاری مستقیم بر معاملات شما در بورس شامل پیش بینی جامع بازار ، تحلیل سهم ها ، سیگنال خرید و فروش ، معرفی هفتگی سبد سهام ، اخبار ویژه از شرکت ها ، مشاوره آنلاین و... به صورت ویژه ارائه می شود ، لذا پیشنهاد می گردد برای استفاده کامل از خدمات تحلیلی ، خبری و مشاوره ای این رسانه به خانواده بزرگ مشترکین ویژه بپیوندید.

انتهای خبر

0
0