کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران
1401/03/10
13:01
✅رشد پنج هزار واحدی شاخص بورس 📌به گزارش روابط عمومی کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران، شاخص کل بورس طی معاملات روز جاری با ۵۳۳۱ واحد رشد در رقم یک...

✅رشد پنج هزار واحدی شاخص بورس



📌به گزارش روابط عمومی کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران، شاخص کل بورس طی معاملات روز جاری با ۵۳۳۱ واحد رشد در رقم یک میلیون و ۵۴۲ هزار واحد متوقف شد.


🔷️از سویی شاخص کل با معیار هم وزن نیز ۳۱۲۲ واحد افزایش یافته و در رقم ۴۲۸ هزار و ۳۲۱ واحد ایستاد. معامله گران در این بازار ۴۳۹ هزار معامله به ارزش ۳۴ هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال انجام دادند.


🔷️لازم به ذکر است که پالایش نفت اصفهان، ملی صنایع مس ایران، پالایش نفت بندرعباس، پتروشیمی پارس، پالایش نفت تهران، پتروشیمی نوری و پالایش نفت تبریز نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس ایجاد کردند.


🔷️شاخص کل فرابورس نیز با ۶۳ واحد رشد به رقم ۲۱ هزار و ۴۱۲ واحد رسید. فعالان در این بازار ۲۶۱ هزار معامله به ارزش ۲۶۵ هزار و ۲۱۷ میلیارد ریال انجام دادند.


🔷️گفتنی است که آهن و فولاد غدیر ایرانیان، پلیمر آریاساسول، صنعتی مینو و پتروشیمی تندگویان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل زغال سنگ پروده طبس و بهمن دیزل نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس ایجاد کردند.



انتهای خبر

0
0