همفکران
1400/12/09
16:05
گزارش بازار / کوچ به سرزمین کوچک ها

شاخص کل بورس تهران نهمین روز معاملاتی از اسفند ماه ۱۴۰۰ را با رشد بیش از ۲۵۰۰ واحدی به پایان رساند و در ارتفاع ۱ میلیون و ۲۸۱ هزار واحد قرار گرفت. این شاخص بورسی امروز را تماما در مسیر سبز حرکت کرد و در نیمه اول توانست بیش از ۲ هزار واحد رشد را رقم بزند. بعد از آن متعادل شد و ...

به گزارش همفکران ، شاخص کل بورس تهران نهمین روز معاملاتی از اسفند ماه ۱۴۰۰ را با رشد بیش از ۲۵۰۰ واحدی به پایان رساند و در ارتفاع ۱ میلیون و ۲۸۱ هزار واحد قرار گرفت. این شاخص بورسی امروز را تماما در مسیر سبز حرکت کرد و در نیمه اول توانست بیش از ۲ هزار واحد رشد را رقم بزند. بعد از آن متعادل شد و تا انتها به درجا زدن در همان محدوده ادامه داد.


در بازار امروز هم شاهد درخشش کوچک ها و در گرایش بورس بازان به آنها بودیم. به طوری که شاخص هم‌وزن از شاخص کل سبقت گرفت و رشد ۳۱۰۰ واحدی را به ثبت رساند.


پارس، وغدیر و فولاد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص گذاشتند. هیچ کدام صف خرید را تجربه نکردند. پارس و وغدیر بیش از ۱ درصد جهش قیمتی داشتند. فولاد سبزپوش و مماس بر صفر معاملاتی به کارش پایان داد. فملی، نوری و تاپیکو بیشترین تلاش را در جهت سرخ پوشی شاخص کردند. هیچ کدام به صف فروش نرفتند. فملی و نوری با افت حدود ۱ درصدی قیمت مواجه شدند. تاپیکو ۰.۵- خورد پدر قیمت ۱۱۷۲ تومان بست.


در پایان بازار امروز شاخص فرابورس تحت تاثیر رشد قیمت نمادهای شرانل و توسن، ۳۰ واحد افزایش یافت و در عدد ۱۷هزار ۶۷۳ قرار گرفت. زاگرس و قشیر نمادهایی بودند که بیشترین اثر منفی را بر این شاخص داشتند و مانع از رشد بیشتر آن شدند.


بر اساس اعلام کانال آوای آگاه در بازار امروز تنها ۱ میلیارد تومان خروج پول از سوی حقیقی ها صورت گرفت. ارزش کل بازار در بورس و فرابورس ۶۴ میلیون میلیارد ریال شد و ارزش دلاری بازار نیز به ۲۲۵ میلیارد دلار رسید.



خبرهای موثر



ترین های معاملات بورس


خودرویی ها، فلزات اساسی ها و شیمیایی ها سه گروه با بیشترین ارزش معاملات و سه صنعت خودرو، بانک و فلزات اساسی به ترتیب میزبان بیشترین حجم معاملات نیز بودند. امروز نمادهای خودرو، خساپا و فلوله نیز بیش از دیگر نمادها خرید و فروش شدند.



ورود و خروج پول های حقیقی



طی امروز انبوه سازی ها با اختلاف پذیرای بیشترین پول از سوی حقیقی های بازار بودند. در مقابل بیشترین خروج نقدینگی های خرد از صندوق ها قابل معامله و کانی های فلزی صورت گرفت. در بین نمادها نیز ثشاهد و غمینو بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند و کسرا و فزر بیش از همه در حمایت حقوقی‌ها بودند.



بازار بورس تهران امروز را با حال و هوای مثبت و البته با در راس بودن کوچک ها آغاز بکار کرد. در بزرگان شاهد معاملاتی مثبت و البته نوسانی بودیم اما کوچک ها در مدار صعودی پایدار بودند و بسیاری از آنها رشد قیمتی را تجربه کردند.


صنعت خودرو یکدست سبز پوش بود. نمادهایی نظیر خریخت، خاذین و خزامیا با تقاضای بیشتری همراه بودند. ایران‌خودرو ۱.۴ درصد بالا آمد و در قیمت ۲۱۴ تومان بست. خساپا به رشد ۰.۵ درصدی قیمت بسنده کرد. خبهمن و خگستر سبزپوش و مماس بر صفر معاملاتی متوقف شدند.


بانکی ها روندی متعادل و مثبت داشتند و سعی کردند به نوسانات مثبت در محدوده صفر تابلو اکتفا کنند. ونوین و وپست مورد اقبال خریداران بودند و بیش از ۲ درصد رشد قیمتی داشتند. وبملت در قیمت ۳۴۱ تومان، وتمارت در محدوده ۱۹۱ تومان و وبصادر در قیمت ۱۹۸ تومان از حرکت بازایستادند.


در صنعت فلزات اساسی ، فملی کل روز را سرخ پوش ماند و اگرچه تا حوالی ۲- عقب نشینی کرده بود اما در دقایق پایانی خود را به صفر تابلو رساند. فولاد امروز بهتر معامله شد و رنج کشی های مثبت نیمه دوم، نماد را تا ۲+ نیز بالا آورد اما در انتها مماس بر صفر معاملاتی در قیمت ۱۰۱۰ تومان بست. فسرب امروز هم خریدارانش صف نشین بودند. فاسمین و کاوه رشد بیش از ۱ درصد قیمت را تجربه کردند.


در میان نماد های شیمیایی ، شاهد رنج های مثبت قوی لحظه آخری در فارس بودیم به طوری که نماد مذکور در محدوده ۳+ بست. شگویا و پترول سبزپوش متوقف شدند. شفن با رشد ۱ درصدی به قیمت ۱۰۷۱ تومان رسید.


در صنعت دارو خریداران برتری داشتند. دعبید، درازک و برکت در سقف قیمتی بسته شدند. دابور، دسینا و دشیمی بیش از ۱ درصد جهش قیمتی داشتند.


سیمانی ها از جمله صنایع پرطرفدار بودند. ستران، سصفها، سکرد و سقاین رشد حداکثری قیمت را تجربه کردند. سفارس ۲.۵+ خورد و به قیمت ۱۵۹۸ تومان رسید.


این روزها در حالی شاهد نفت ۱۰۰ دلاری هستیم که پالایشی ها در خواب زمستانی و بدون نیم نگاهی به نفت به سر می برند. شپنا، شبندر و شتران تغییر قیمتی چندانی نداشتند و سرخپوش بستند.


انبوه سازی ها، غذایی ها، نرم افزار ها، مخابراتی ها، بیمه ای ها و ... از جمله صنایع درخشان امروز بودند.




نمادهای مشکوک


در بازه ۷ روزه نمادهای فنرژی، بتک و ساذری و در بازه ۳۰ روزه نمادهای فنرژی، ساذری و خعمرا بیشترین حجم مشکوک را داشتند.


بیشترین و کمترین بازدهی روزانه


بدون در نظر گرفتن معاملات بلوکی و حق تقدم‌ها و بر اساس قیمت پایانی بیشترین بازدهی را غمهرا با ۴.۸۸ درصد، ولصنم با ۴.۵۹ درصد و غدام با ۴.۴۹ درصد به دست آوردند. بدترین عملکرد روزانه هم به نام غدشت با ۴.۹۷ درصد، حتوکا با ۳.۳۳ درصد و بشهاب با ۳.۳۲ درصد افت خورد.


در لحظه تنظیم این گزارش


دلار به نسبت روز قبل کاهش ۸۰ تومانی داشت و هم اکنون هر دلار در بازار آزاد به قیمت ۲۶ هزار و ۲۲۰ تومان در حال معامله است.


سکه طرح جدید ۰.۰۹ درصد افزایش داشت و به ۱۲ میلیون و ۱۳ هزار تومان رسید.


انس طلا ۰.۹ درصد افزایش ارزش داشته و به محدوده ۱۹۰۶ دلار رسیده است.



انتهای خبر

0
0