اقتصاد آنلاین
1399/09/30
15:43
بیشترین ارزش معاملات سهام در بورس امروز/ افت پنج هزار واحدی شاخص کل با صدرنشینی شستا در ارزش معاملات همراه شد

امروز معامله‌گرها ۱۵هزار و ۳۰۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش کردند، بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه فلزات اساسی تعلق داشت و ۷.۸درصد از کل سهام صنایع شیمیایی سینا (شسینا) معامله شد.

اقتصاد آنلاین – هانا پاکمند ؛ در بورس امروز در مجموع حدود ۱۵هزار و ۳۰۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شد که پنج نماد «شستا»، «خودرو»، «شپنا»، «وتجارت» و «فولاد» به ترتیب در رتبه اول تا پنجم لیست بیشترین ارزش معاملات سهام قرار گرفتند.


در دومین روز هفته معادل ۳۸۰میلیارد تومان سهام سرمایه گذاری تامین اجتماعی دست به دست شد، ایران خودرو پس از معاملاتی به ارزش حدود ۳۵۰میلیارد تومان دوم شد و سهام پالایش نفت تهران نیز به جایگاه سوم معاملات رسید.


بیشترین معاملات بورس و فرابورس امروز به گروه «فلزات اساسی» تعلق داشت به طوری که هزار و ۵۷۰میلیارد تومان فقط در این بخش جابجا شد، گروه «محصولات شیمیایی» با معاملات هزار و ۵۰۰میلیارد تومانی دوم شد و «بانکها و موسسات اعتباری» در جایگاه سوم قرار گرفت.


امروز ۷.۸درصد از کل سهام صنایع شیمیایی سینا (شسینا) معامله شد، ۱۰ نماد برتر سهم ۱۹درصدی از کل داد و ستدها داشتند، ارزش معاملات در ۳۲سهم به بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان رسید و نصف ارزش کل معاملات نیز به ۵۰نماد نخست اختصاص داشت.


برای مشاهده تصاویر در اندازه اصلی روی آن کلیک کنید


رتبه بندی ارزش معاملات 30.09.99
رتبه بندی ارزش معاملات30.09.99


انتهای خبر

0
0