دنیای اقتصاد
1401/03/29
13:30
سه سناریوی سرنوشت‌ساز در جده 🟣 با این حال، تغییر فضای بین‌المللی به خصوص پس از جنگ اوکراین که با بحران انرژی و افزایش قیمت نفت و گاز و همچنین بنزی...

سه سناریوی سرنوشت‌ساز در جده



🟣 با این حال، تغییر فضای بین‌المللی به خصوص پس از جنگ اوکراین که با بحران انرژی و افزایش قیمت نفت و گاز و همچنین بنزین در آمریکا همراه شده است، بار دیگر جایگاه نفتی عربستان سعودی به عنوان متحد سنتی آمریکا در خاورمیانه را برای مقامات کاخ سفید مهم ساخته است. در این چارچوب، قطعی شدن سفر جو بایدن به عربستان سعودی و دیدار با مقامات این کشور و حضور در نشست شورای همکاری، بار دیگر موضوع ایران را به یکی از دستورکارهای اصلی این سفر در کنار موضوعاتی چون بحران انرژی، عادی‌سازی روابط اعراب و اسرائیل و جنگ یمن تبدیل کرده است.



🟣 این سفر که ۱۸ ماه پس از روی کار آمدن دموکرات‌ها در کاخ سفید و پایان ماه عسل روابط بن‌سلمان و دونالد ترامپ صورت می‌گیرد، تلاش دارد تا بی‌اعتمادی شکل گرفته میان متحدان عرب آمریکا نسبت به نقش خاورمیانه‌ای واشنگتن را با وعده تضمین‌های امنیتی در مقابل ایران مرتفع سازد. بررسی و تحلیل سناریوهای سفر بایدن به عربستان در ارتباط با ایران می‌تواند تصویر دقیقی از چشم‌انداز پیش رو به دست دهد.



🟡 «دنیای اقتصاد» سه سناریو را بررسی می کند👇



https://www.donya-e-eqtesad.com/fa/tiny/news-۳۸۷۴۶۸۱



کانال رسمی روزنامه دنیای اقتصاد




#روزنامه_دنیای_اقتصاد #عربستان #بایدن #بن_سلمان



انتهای خبر

0
0