آکادمی هلاکوئی
1400/05/18
14:17
نگاهی کلی به وضعیت امروز بازار رمزارزها (۱۸ مرداد)

سقوط بیت کوین به زیر ۴۴ هزار دلار…

سقوط بیت کوین به زیر ۴۴ هزار دلار


ارز دیجیتال برتر بازار طی چند روز گذشته عملکرد خوبی داشت. قیمت این ارز روز پنجشنبه تا ۳۷۲۰۰ دلار کاهش یافت، اما قبل از پایان هفته توانست ۴۰۰۰۰ دلار را پس بگیرد.


علاوه بر این، گاوها همچنان این دارایی را به سمت بالا سوق دادند و به این ترتیب ارزش آن در روزهای بعد ۵۰۰۰ دلار دیگر افزایش یافت. در نتیجه، به رکورد چند ماهه خود رسید.


گرچه از آن زمان تا کنون مقداری از از ارزش خود را از دست داده و در حال حاضر اندکی کمتر از ۴۴۰۰۰ دلار قیمت دارد. ارزش بازار آن اکنون تا ۸۲۰ میلیارد دلار کاهش یافته است، اما دامیننس آن بر آلتکوین ها تا مرز ۴۶.۵ درصد افزایش یافته است.


جالب اینجاست که آخرین تحولات باعث شده است پرمیوم کیمچی که معیاری برای نشان دادن اختلاف قیمت بیت کوین در صرافی های جهان و صرافی های فعال در کره جنوبی است، نرمال شده است. این معیار قبلا به بالاترین سطح سالانه خود یعنی بیش از ۲۰ درصد می رسید، اما اکنون به طور قابل توجهی کاهش یافته است و در حال حاضر به پایین ترین سطح شش ماهه خود در حدود ۱ درصد رسیده است.


رنگ قرمز بازار آلتکوین ها را تسخیر کرده است


تعطیلات آخر هفته برای اکثر آلتکوین ها بسیار خوب گذشت. بعد از راه اندازی هارد فورک لندن در روز پنجشنبه، اتریوم در زمره ارزهایی با بهترین عملکرد قرار گرفت. دومین دارایی دیجیتالی بزرگ بازار در این مسیر رشد ، ۳۰۰۰ دلار را شکست و دیروز به بالاترین سطح قیمت سه ماه گذشته یعنی ۳۲۰۰ دلار رسید.


با این حال، این ارز هم نتوانست به صعود خود ادامه دهد و از آن زمان تا کنون بیش از ۲۰۰ دلار اصلاح شده است. در حال حاضر، ETH پس از ۷ درصد کاهش در تایم فریم روزانه، با قیمتی بسیار کمتر از ۳۰۰۰ دلار معامله می شود.


بازار18 - نگاهی کلی به وضعیت امروز بازار رمزارزها (18 مرداد)

بقیه آلت کوین های دارای ارزش بازار زیاد نیز به رنگ قرمز هستند. از آن جمله می توان به Binance Coin (-۳.۵٪), Cardano (-۳.۵٪), Ripple (-۳٪), Polkadot (-۵.۵٪), Uniswap (-۶٪), Bitcoin Cash (-۳٪), Solana (-۲٪) و Chainlink (-۷٪) اشاره کرد.


علاوه بر این ، دوج کوین که دیروز بیش از ۲۵ درصد رشد کرده بود نیز امروز با ۸ درصد کاهش به ۰.۲۴ دلار رسیده است.


آلتکوین های کوچکتری مانند Shiba Inu (-۱۰) ، Nexo (-۱۰) ، SushiSwap (-۹.۵) ، Compound (-۸) ، ۰x (-۸) و Tezos (-۸) کاهش بیشتری را تجربه کرده اند.


به این ترتیب، ارزش کل بازار ارزهای رمزنگاری شده از روز گذشته تقریبا ۱۰۰ میلیارد دلار کاهش یافته و به ۱.۷۵۰ تریلیون دلار رسیده است.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: cryptopotato


انتهای خبر

0
0