سنا
1401/12/27
10:06
ارزش معاملات هفته پایانی بورس انرژی ایران به بیش از ۸۵ هزار میلیارد ریال رسید/ تداوم عرضه‌های گاز مایع با ۹۶ هزار تن در روز شنبه

ارزش معاملات بورس انرژی ایران در هفته پایانی اسفند ۱۴۰۱ به‌حدود ۸۵ هزار و ۷۸۱ میلیارد و ۶۶۸ میلیون ریال رسید. ثبت رکورد ارزش معاملات روزانه در هفته گذشته اتفاق افتاد که بیش از همه متاثر از فروش گاز مایع در رینگ بین‌الملل بود.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) و به نقل از بورس انرژی ایران، هفته گذشته ۳۰۲ هزار و ۴۱۵ تن فراورده هیدروکربوری به ارزش ۷۱ هزار و ۹۸۶ میلیارد و ۷۰۶ میلیون ریال در تابلوی نفت،گاز و سایر حامل‌های انرژی فروخته شد که معادل ۸۴ درصد از ارزش کل معاملات این هفته بود.


در هفته منتهی به ۲۴ اسفند، ارزش معاملاتی رینگ بین‌الملل ۶۰ هزار و ۳۶۰ میلیارد و ۱۱۲ میلیون ریال و ارزش معاملاتی رینگ داخلی ۱۱ هزار و ۶۲۶ میلیارد و ۵۹۳ میلیون ریال بود. در هفته گذشته، فراورده‌های گاز مایع، ته‌مانده برج تقطیر و بوتان در رینگ بین‌الملل و فراورده‌های سبد پایه ۱۰۲، میعانات گازی و سی‌اس‌او در رینگ داخلی به‌ترتیب بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.


در هفته پایانی اسفند ۱۰۰ هزار و ۳۲۱ گواهی سپرده نفت خام و میعانات گازی به ارزش ۲ هزار و ۵۳۴ میلیارد و ۴۳۶ میلیون ریال در تابلوی گواهی سپرده حامل‌های انرژی معامله شد. ۱۳ هزار و ۳۸۲ گواهی ظرفیت به ارزش ۸۳۱ میلیارد و ۲۰ میلیون ریال نیز در این هفته در بورس انرژی ایران معامله شد.


ارزش معاملات یک میلیون و ۲۶۹ هزار و ۲۴۲ ورقه سلف موازی استاندارد فروخته‌شده در هفته چهارم اسفند نیز بیش از ۱۰ هزار و ۲۲ میلیارد و ۹۵۴ میلیون ریال بود. همچنین ۵۶۲ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۱۸۰ کیلووات‌ساعت برق به ارزش ۴۰۳ میلیارد و ۸۰۶ میلیون ریال و ۱۶ قرارداد آتی به ارزش ۲ میلیارد و ۷۴۶ میلیون ریال در این هفته دادوستد شد.


عرضه‌های شنبه


بورس انرژی ایران امروز شنبه، میزبان عرضه ۹۳ هزار تن گاز مایع شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران و ۳ هزار و ۱۰۰ تن گاز مایع پالایش نفت لاوان در رینگ بین‌الملل است.


در رینگ داخلی هم قرار است فراورده‌های پنتان پلاس پتروشیمی بوشهر، حلال ۴۰۰، حلال ۴۰۶، حلال ۴۱۰ پالایش نفت اصفهان و نرمال هگزان شرکت پالایش نفت اصفهان عرضه شود.


انتهای خبر

0
0