همفکران
1400/08/09
09:01
تغییر سهام سهامداران عمده/ خرید در فولادی ها

در تصویر زیر تحرکات حقوقی‌ها و بازار گردان ها را طی دادوستدهای روز معاملاتی گذشته مشاهده می‌کنید...

در روز گذشته خرید ها بر فروش‌ها غلبه داشت، صندوق سرمایه‌گذاری بازار گردانی امید لوتوس پارسیان بیش از ۴۵ میلیون و شرکت گروه مالی پارسیان ۲۴ میلیون از سهام بانک پارسیان، شرکت اندیشه‌سازان بسامان ونداد ۷ میلیون از سهام بانک پاسارگاد، صندوق بازار گردانی پست‌بانک ایران یک‌میلیون از سهام پست‌بانک ایران، صندوق سرمایه‌گذاری بازار گردانی سپهرصاد یک‌میلیون و صندوق بازار گردانی سپهر بازار سرمایه ۲۱ میلیون از سهام بانک صادرات ایران را خریداری کردند.


همچنین شرکت توسعه صنایع بهشهر ۱۳ میلیون از سهام بانک اقتصاد نوین، صندوق اختصاصی صنایع بهشهر ۲ میلیون و صندوق بازار گردانی پاداش ۲ میلیون از سهام بانک شهر را خریداری کرد، اما در ادامه شرکت تامین مسکن فرهنگیان یک‌میلیون از سهام بانک سرمایه را به فروش رساند.


در فولادی‌ها، موسسه صندوق بازنشستگی وظیفه، ازکارافتادگی ۱۰۰ میلیون از سهام فولاد مبارکه اصفهان را خریداری کرد، صندوق بازار گردانی امید لوتوس پارسیان بیش از یک‌میلیون و شرکت فرآوری معدنی اپال کانی پارس نیز بیش از یک‌میلیون از سهام پارس فولاد سبزوار را خریداری کردند.


همچنین شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه گل گهر بیش از ۹۰ میلیون و صندوق سرمایه‌گذاری امید ایرانیان ۳ میلیون از سهام مجتمع جهان فولاد سیرجان را خریداری کردند، در ادامه شرکت صبا میهن بیش از یک‌میلیون از سهام فولاد کاویان را خریداری کرد.


در دارویی‌ها صندوق سرمایه‌گذاری تدبیرگران فردا یک‌میلیون از سهام گروه دارویی برکت را خریداری کرد.


در خودرویی‌ها، شخص حقیقی یک‌میلیون از سهام الکترونیک خودرو شرق را خریداری کرد. در پتروشیمی‌ها، صندوق سرمایه‌گذاری خلیج‌فارس بیش از یک‌میلیون از سهام پتروشیمی ارومیه، شرکت گروه پتروشیمی تابان فردا ۲ میلیون از سهام پتروشیمی خارک، شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی یک‌میلیون از سهام پتروشیمی شازند را خریداری کرد، صندوق سرمایه‌گذاری خلیج‌فارس بیش از یک‌میلیون از سهام پتروشیمی بوعلی را خریداری کرد.


در بازار روز شنبه، در گروه غذایی‌ها صندوق سرمایه‌گذاری اکسیر سودا ۵۸ میلیون از سهام صنعتی زر ماکارون را بفروش رساند، در ادامه روند بازار شخص حقیقی ۱۱ میلیون از سهام افرانت را بفروش رساند، در ادامه شخص حقیقی نیز ۱۱ میلیون ز سرمایه‌گذاری ایساتیس پویا را بفروش رساند.



انتهای خبر

0
0