بورس پرس
1401/01/30
09:54
وعده حل مشکل آب شرب بهداشتی و مورد نیاز صنعت در دولت سیزدهم

معاون اول رئیس‌جمهور وعده داد تا پایان دولت سیزدهم، مشکل آب شرب بهداشتی و مورد نیاز صنعت از طریق شیرین‌سازی و انتقال آب دریا حل شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، محمد مخبر در نهمین جلسه انتقال آب از خلیج‌فارس و دریای عمان به فلات مرکزی به اراده و عزم قاطع و جدی دولت برای حل مشکل آب به‌ویژه از طریق طرح شیرین‌سازی و انتقال آب دریا گفت: برگزاری ۹ جلسه در ۶ ماه گذشته پس از روی کار آمدن دولت برای این طرح نشانگر اولویت و اهمیت اساسی حل مشکل آب به ویژه در سیستان و بلوچستان است.


وی افزود: حل مشکل تنش آبی و اجرای انتقال آب از دریا به فلات مرکزی و تامین آب مورد نیاز صنایع ،اقدام ماندگار و یادگار دولت برای نسل‌های کنونی و آتی است. برگزاری جلسات در کنار اقداماتی برای تاسیس ایستگاه‌های آب‌شیرین‌کن و پمپاژ آب و طراحی و کارگزاری خطوط انتقال آب به فلات مرکزی ، پیشرفت قابل توجهی داشت.


مخبر ادامه داد: انتظار می رود تا پایان دولت سیزدهم، مشکل آب شرب بهداشتی و مورد نیاز صنعت از طریق شیرین‌سازی و انتقال آب دریا حل شود. در حال حاضر هیچ اولویتی مهم‌تر از مسئله آب نیست و باید شرکت‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و دولتی با هم‌افزایی و همکاری، مشکل تامین آب را حل کنند.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام



انتهای خبر

0
0