آکادمی هلاکوئی
1399/10/24
09:45
مدیر ارشد فنی سابق ریپل امکان دسترسی به کیف پول بیت کوین ۲۳۱ میلیون دلاری خود را ندارد

در حالی که شرکت ریپل با شکایت SEC…

در حالی که شرکت ریپل با شکایت SEC درگیر است، مدیر ارشد فنی سابق آن مشکل دیگری دارد: این که رمز کیف پول بیت کوین خود را به خاطر بیاورد.


به گفته‌ی نیویورک تایمز، استفان توماس (Stefan Thomas) نمیتواند به کیف پول سخت افزاری IronKey خود با ۷,۰۰۲ کوین به ارزش فعلی ۲۳۱ میلیون دلار، دسترسی داشته باشد.


یکی از دلایل محبوبیت بیت کوین این است که به شما اجازه میدهد تا بانک خود باشید، به این معنا که احتیاجی نیست به تنظیم کنندگان متمرکز برای نگهداری پول اطمینان کنید. این مزیت با خود درجات بالای مسیولیت را به همراه دارد و اکنون توماس معتقد است که ارزشش را ندارد:


“اجازه بدهید اینگونه بیانش کنم. آیا شما خودتان کفش‌هایتان را درست میکنید؟ دلیل وجود بانک‌ها این است که ما با کارهایی که آنها انجام میدهند درگیر نباشیم.”


تمام این کوین‌ها در سال ۲۰۱۱ به دلیل ساخت یک ویدیو آموزشی در مورد بیت کوین به او هدیه داده شد. توماس رمز مورد نیاز برای دسترسی به آنها را در همان سال گم کرد.


پس از هشت تلاش ناموفق برای باز کردن کیف پول خود، توماس اکنون تنها دو شانس دیگر برای باز کردن کیف پول دارد. اگر باز هم اشتباه کند، کیف پول برای همیشه غیر قابل رمزگشایی میشود:


“گاهی در تخت خواب دراز میکشم و به آن فکر میکنم، پس از آن پشت کامپیوتر می‌نشینم و تمرکز میکنم، اما چیزی به ذهنم نمیرسد. به جایی رسیده‌ام که به خودم میگویم برای سلامتی ذهن خودت از خیرش بگذر.”


۱۲۵ میلیارد دلار کوین گم شده


مخمصه‌ی توماس یادآور داستان QuadrigaCX است که در اوایل سال ۲۰۱۹ شروع شد. پس از آنکه جرالد کوتن(Gerald Cotten)، مدیرعامل یک صرافی کانادایی، به طرز مرموزی در هند بر اثر بیماری کرون درگذشت، در حالی که رمز ۲۵۰ میلیون دلار کریپتو مشتریان را در اختیار داشت. کاربران ناراضی و مشکوک سپس خواستار نبش قبر بدن وی شدند.


به طور کلی، طبق گزارشی که توسط Chainalysis منتشر شده، اعتقاد بر این است که ۳.۷ میلیون کوین برای همیشه از دست رفته است. امروز ارزش آنها ۱۲۵ میلیارد دلار است.


این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسیولیت آن با آکادمی هلاکویی نمی باشد.



منبع: u.today


انتهای خبر

0
0