سینا سلیمانی
1399/10/30
15:52
🎯#شیراز پتروشیمی شیراز بعد از گزارش زاگرس ، یک گزارش قابل توجه دیگه از گروه پتروشیمی رو کرده و در ۹ ماهه ۴۶۷ تومان محقق کرده در حالی که در کل نیمه...

🎯#شیراز



پتروشیمی شیراز بعد از گزارش زاگرس ، یک گزارش قابل توجه دیگه از گروه پتروشیمی رو کرده و در ۹ ماهه ۴۶۷ تومان محقق کرده در حالی که در کل نیمه اول سال ۲۲۰ تومان ساخته بود !



متوسط نرخ اوره در پاییز ۲۵۵ الی ۲۷۰ دلار بود و نرخ اوره صادراتی ایران از محدوده ۱۹۰ به ۲۲۰-۲۳۰ دلار رشد کرد. اما نرخ اوره در زمستان به ۳۱۰ دلار رسیده بنابراین اوره صادراتی ایران به ۲۵۰ دلار و بیشتر میرسه. لذا گزارش زمستان در صورتی که نرخ ها در وضعیت فعلی تثبیت بشه ، به مراتب بهتر از گزارش پاییز خواهد بود.



در تحلیل قبلی با اوره ۲۴۵ دلاری ( با دیسکانت ۱۸۹ دلاری ) براس سال ۱۳۹۹ حدود ۵۵۲ تومان سود خالص برآورد کرده بودیم که به راحتی به این عدد خواهد رسید و بنظر میرسه شیراز برای سال ۱۳۹۹ بتونه حدود ۶۵۰ الی ۶۸۰ تومان سود خالص هم محقق کنه.


برای سال ۱۴۰۰ هم با متوسط نرخ اوره ۲۷۰ دلاری ( با دیسکانت ۲۱۰ دلار ) در حالت محتاطانه برآورد سود ۸۳۰ تومانی رو برای پتروشیمی شیراز داشتیم که با توجه به نرخ فعلی اوره ، این عدد میتونه تا ۱۰۰۰ الی ۱۰۵۰ تومان رشد داشته باشه.

انتهای خبر

0
0