بورس۲۴
1402/02/05
14:18
رشد قابل توجه ارزش معاملات خرد و عبور از ۱۸,۶ همت

طی نیمه اول شاهد تقاضای بسیار بالایی در کلیت بازار بودیم اما در نیمه دوم عرضه ها کمی زیاد شد. با این وجود، قدرت خرید همچنان بر عرضه ها برتری داشت.

رشد قابل توجه ارزش معاملات خرد و عبور از 18,6 همت

بورس۲۴ : طی نیمه اول شاهد تقاضای بسیار بالایی در کلیت بازار بودیم اما در نیمه دوم عرضه ها کمی زیاد شد. با این وجود، قدرت خرید همچنان بر عرضه ها برتری داشت.


ارزش معاملات خرد با رشد ۳۱ درصدی نسبت به دیروز به محدوده ۱۸,۶۴۰ میلیارد تومان رسید. بیشترین معاملات مربوط به گروه های خودرو و ساخت قطعات، محصولات شیمیایی، فلزات اساسی، انبوه سازی و فعالیت های کمکی بود.


حقیقی ها امروز ۹۵۵ میلیارد تومان سرمایه وارد بازار کردند که بخش عمده این پول به گروه های محصولات شیمیایی، فعالیت های کمکی و فلزات اساسی و نمادهای شاراک، امین، فباهنر، اپال، وبانک، شیران، والبر، شپدیس، ذوب، شبندر و بوعلی تزریق شد.


در گروه های حمل و نقل، شرکت های چند رشته ای صنعتی و خودرو و ساخت قطعات و نمادهای حکشتی، وکغدیر، کالا، گلدیرا، خودرو، فولاد، شستا، خپارس، فملی و شپنا شاهد بیشترین خروج پول خرد بودیم که با عمده ترین حمایت و تزریق پول از سوی حقوقی ها همراه شدند.


شاخص کل که در نیمه ابتدایی بازار ۵۳ هزار واحد صعود کرده بود در نیمه دوم تقریبا ۱۱ هزار واحد عقب نشینی کرد و در انتها با رشد ۴۲ هزار واحدی نسبت به دیروز و قرارگیری در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۶۸ هزار واحد کار خود را خاتمه داد. نمادهای کگل، فملی، فارس، فولاد، میدکو، کچاد و شستا بیشترین نقش را در رشد امروز شاخص ایفا کردند.


شاخص هموزن نیز در نیمه اول بازار ۱۶ هزار واحد بالا رفته بود اما در نیمه دوم ۳ هزار واحد عقب نشینی کرد و در ارتفاع ۷۸۱ هزار واحد ایستاد.


شاخص فرابورس هم به مدد نمادهایی همچون مارون، شگویا، صبا، انتخاب، زاگرس، فجهان و بپاس ۴۶۳ واحد صعود کرد و به ارتفاع ۲۹,۵۱۸ واحد دست یافت.

انتهای خبر

0
0