بااقتصاد
1401/02/31
13:58
تحقق سود ۱۴۸.۲ تومانی «دالبر» به ازای هر سهم در ۱۲ ماهه ۱۴۰۰

شرکت البرز دارو سال مالی ۱۴۰۰ را با تحقق بیش از ۴۵۶ میلیارد تومان سود خالص به پایان رساند.

به گزارش پایگاه خبری بااقتصاد، شرکت البرز دارو با نماد معاملاتی دالبر در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ مبلغ ۱۴۵۴ میلیارد تومان درآمد عملیاتی با بهای تمام شده ۷۹۵.۷ میلیارد تومانی که هر کدام به ترتیب ۶۵ و ۷۷ درصد بیشتر از سال قبل شده‌اند شناسایی کرده است. از مجموع درآمدهای شرکت ۱۳۶۴.۹ میلیارد تومان مربوط به بخش فروش داخلی، ۲۸.۲ میلیارد تومان مربوط به بخش صادرات و ۶۰.۸ میلیارد تومان مربوط به درآمد ارائه خدمات بوده است.


سود ناخالص با ۵۳ درصد رشد نسبت به سال ۹۹ به ۶۵۸.۳ میلیارد تومان و سود عملیاتی با ۴۷ درصد رشد به ۶۳۴.۹ میلیارد تومان در این سال مالی رسیده است. حاشیه سود ناخالص از ۴۸ درصد در سال مالی ۹۹ به ۴۵ درصد در این سال رسیده است.


دالبر در سال ۱۴۰۰ قادر به شناسایی ۴۵۶.۳ میلیارد تومان سود خالص که ۳۴ درصد نسبت به سود سال قبل شرکت بوده، شده است. هم چنین شرکت با سرمایه جدید ۳۰۸ میلیارد تومانی (سرمایه شرکت در پایان سال مالی گذشته ۲۲۰ میلیارد تومان بود) ۱۴۸.۲ تومان به ازای هر سهم سود محقق کرده است.


مجموع مقدار فروش داخلی با کاهش ۲۹ درصدی ۳۶ میلیون عدد و مقدار فروش صادراتی با افزایش ۸۳ درصدی ۲۶۹ هزار عدد گزارش شده است. فرآورده‌های تزریقی که بیشترین وزن درآمدهای شرکت را به خود اختصاص می‌دهد، ۱۷۵ درصد نسبت به ۱۲ ماهه قبل بیشتر شده است.



انتهای خبر

0
0