تحلیل برای سود
1401/03/01
15:58
📝گزارش بازار روز یکشنبه 1 خردادماه 1401 🔴 بازار بورس تهران اولین روز خرداد ماه را متعادل آغاز بکار کرد. فشار فروشی که در روز گذشته به چشم می آمد، ...

📝گزارش بازار روز یکشنبه ۱ خردادماه ۱۴۰۱



🔴 بازار بورس تهران اولین روز خرداد ماه را متعادل آغاز بکار کرد. فشار فروشی که در روز گذشته به چشم می آمد، از بین رفته بود و به نظر می‌رسد که هیجان بازار کاهش یافته است. لازم به ذکراست که همچنان اقبال به نمادهای کوچکتر بازار بیشتر بود. در نهایت شاخص کل با رشدی معادل ۲ هزار و ۴۵۷ واحد در ارتفاع ۱ میلیون و ۵۸۲ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص هم‌وزن نیز با رشد ۱ هزار و ۳۳۲ واحدی در ارتفاع ۴۴۱ هزار واحد و ۵۱۰ واحدی قرار گرفت.



🔴 نمادهای «حکشتی» «شپدیس» «پارس» « نوری» « شپنا» بیشترین نقش را در رشد شاخص کل بر عهده داشتند و در مقابل نمادهای «جم پیلن» « اخابر» « ذوب» در صدر تاثیرگذاران منفی در شاخص کل بازار بورس امروز بودند.



🔴 شاخص فرابورس نیز با ۲۷ واحد رشد همراه بود و در سطح ۲۱ هزار و ۵۶۵ واحد به کار خود پایان داد.



🔴 نمادهای «ددانا» « وملل» « حگهر» « غصینو» « بجهرم» تاثیرگذاران مثبت بر شاخص فرابورس بودند و در مقابل نماد «غصینو» «بنو» «تلیسه» در صدر تاثیرگذاران منفی بر شاخص فرابورس بودند.



🔴 نمادهای « اسیاتک» « شستا » «شپنا» «خگستر» «خودرو» «خساپا» «فولاد» پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار بورس و نمادهای «افرا» «مدیریت» «حگهر» «فروسیل» «کرمان» «ددانا» نمادهای پر تراکنش بازار امروز فرابورس بودند.



🔴 ارزش کل معاملات امروز بازار برابر با ۱۳۹۵۵ میلیارد تومان بود که ۵۳۷۲ میلیارد تومان آن (معادل ۳۸ درصد) را معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های قابل معامله سهامی تشکیل دادند.



🔴 حجم کل معاملات به مقدار ۱۱.۳۴ میلیارد برگه سهم رسید و تعداد کل معاملات نیز حدود ۸۴۰ هزارواحد بود.



🔴 امروز تراز پول اشخاص حقیقی در سهام به عدد منفی ۲۵۴ میلیارد تومان رسید.



🔴 این تغییر مالکیت حاصل خروج پول حقیقی به میزان ۳۰ میلیارد تومان در نمادهایی با ارزش کمتر از ۴۰ هزار میلیارد تومان و خروج پول حقیقی به میزان ۱۵۴ میلیارد تومان از نمادهایی با ارزش بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان بوده است.



🔴 در پایان معاملات امروز در بخش خریدها، حقیقی‌ها ۷۹ درصد و حقوقی‌ها ۲۱ درصد و در مقابل در بخش فروش نیز، حقیقی‌ها ۸۲ درصد و حقوقی‌ها ۱۸ درصد ایفای نقش کردند.



🔴 سرانه خرید هر کد حقیقی ۲۵.۱ میلیون تومان و سرانه فروش هر کد حقیقی ۲۷.۶ میلیون تومان بود.



🔴 مجموع ارزش صفوف خرید امروز بازار سرمایه ۶۶۵ میلیارد تومان و مجموع صفوف فروش ۱۱۳میلیارد تومان بود.



🔴 در معاملات امروز ۳۲۸نماد در محدوده مثبت و ۲۸۰ نماد در محدوده منفی معامله شدند و به کار خود پایان دادند.



🔴 در پایان معاملات امروز P.E فوروارد بازار به ۵.۹۲واحد و P.E تی تی ام نیز به ۸.۱۹واحد رسید.



🔴 در بین صنایع بازار بیشترین ارزش معاملات به گروه‌های « محصولات شیمیایی» «خودرو و ساخت قطعات » «فلزات اساسی» «سرمایه گذاریها» اختصاص داشت و در بین شرکت‌ها نیز، نمادهای «افرا» «مدیریت» «فولاد» «خگستر» «بترانس» «شپنا» «خساپا» « حکشتی» بیشترین ارزش معاملات را به نام خود ثبت کردند. در این میان نمادهای « شستا» «بترانس» « خساپا» «کرمان» «خودرو» بیشترین حجم معاملات را شاهد بودند.



🔴 در بین شرکت‌ها، نمادهای «قاروم» «مدیریت» «افرا» «حگهر» «شبریز» بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند و در مقابل نمادهای «فولاد» «شبندر» «فملی» «وبملت» «خگستر» بیشترین ورود پول حقوقی را به نام خود ثبت کردند.



🔴نمادهای «مدیریت» « حکشتی» «شبریز» ورود پول هوشمند و «افرا» «شستا» «سیمرغ» خروج پول هوشمند داشتند.



برخی اخبار منتشر شده:



🔵 واردات تمامی مدل‌های آیفون به کشور ممنوع شد



انجمن واردکنندگان موبایل با اعلام این نکته که گوشی برند اپل در دسته کالاهای لوکس قرار گرفته، تاکید کرد که قرارگیری گوشی‌های برند اپل در دسته ۲۷ باعث می‌شود که واردات این گوشی ممنوع شود. امیر اسحاقی اعلام کرد این تصمیم از نظر اقتصادی نادرست بوده و شوک بزرگی به بازار وارد میکند. او همچنین معتقد است که دارندگان آیفون در کشور با این تصمیم تحت تهدیدات امنیتی و جانی خواهند بود.

انتهای خبر

0
0