بورس نیوز
1401/02/03
13:07
خودرو باز هم گران شد

ارزیابی ها نشان می دهد که این هفته ۱۳ خودروی پرطرفدار بازار، با افزایش قیمت های ۲ تا ۱۲ میلیون تومانی رو به رو شده اند و تنها یک خودرو یعنی سمند LX از قافله رشد قیمت ها عقب ماند و ثبات قیمت را در مقایسه با هفته قبل ثبت کرد.


این هفته، «شاهین»، «کوییک R»، «کوییک معمولی»، «تیبا صندوقدار»، «تیبا ۲»، «سمند LX با موتورEF۷»، «سمند سورن پلاس»، «ساینا»، «دنا معمولی»، «دنا پلاس توربو»، «رانا پلاس»، «پژو ۲۰۷ دنده ای» و «پژو ۲۰۷ سقف شیشه ای» افزایش قیمت یافتند و در بازاری که انگار قرار نیست از حال و هوای گرونی بیرون بیاید، «تیبا ۲ معمولی» با ۱۲ میلیون تومان افزایش قیمت رکورددار گرانی شد.


قیمت کوییک در بازار خودرو


این هفته خانواده کوییک با گرانی ها در بازار خودرو همراه شد و هر دو خودروی این خانواده افزایش قیمت چهار میلیون تومانی را ثبت کردند. «کوییک R» با این فزایش قیمت ۲۱۸ میلیون تومانی شد و «کوییک معمولی» هم ۲۰۹ میلیون تومان قیمت خورد.


«شاهین» که هفته گذشته رشد قیمت دورقمی را تجربه کرده بود این هفته با رشد ۲ میلیون تومانی قیمت رو به رو شد و ۳۵۶ میلیون تومان دست به دست شد.


قیمت تیبا در بازار خودرو


خانواده تیبا این هفته خبرساز بازار بودند. «تیبا صندوقدار» افزایش هفت میلیون تومانی قیمت را در کارنامه معاملاتی خود ثبت کرد و خود را به مرز ۲۰۰ میلیون تومان رساند. «تیبا صندوقدار» در هفته ای که پشت سر گذاشته شد ۱۹۹ میلیون تومان قیمت داشت. اما «تیبا ۲ معمولی» در آخرین روزهای فروردین ماه رکورددار گرانی شد و با ۱۲ میلیون تومان افزایش قیمت مرز ۲۰۰ میلیون تومان را پشت سر گذاشت و ۲۰۹ میلیون تومان قیمت خورد.


«ساینا» دیگر محصول گروه خودروسازی سایپا نیز این هفته چهار میلیون تومان گران شد و ۲۰۴ میلیون تومان به فروش رفت.


قیمت محصولات پژو در بازار


۲۰۷ ها نیز این هفته با جریان گرانی همراهی کردند، هر دو محصول این خانواده با افزایش قیمت های ۲ و پنج میلیون تومانی هفته را به پایان رساندند. «پژو ۲۰۷ دنده ای» در آخرین روزهای فروردین ۲ میلیون تومان گران شد و ۳۸۶ میلیون تومان از سوی فعالان بازار قیمت داده شد و «پژو ۲۰۷ سقف شیشه ای» نیز با ثبت افزایش قیمت پنج میلیون تومانی ۳۹۸ میلیون تومان شد.


قیمت خانواده سمند در بازار


«سمند LX» تنها خودرویی بود که در هفته ای که گذشت هیچ افزایش قیمتی را ثبت نکرد و راهش را از سایر خودروها جدا کرد، با این حال سایر خودروهای این خانواده با گرانی های بازار همراه شدند. «سمند LX با موتورEF۷» در مقایسه با هفته قبل هشت میلیون تومان گران شد و ۳۲۳ میلیون تومان به فروش رسید، «سمند LX» با ثبات قیمت همچنان ۲۸۰ میلیونی بود و «سمند سورن پلاس» هم با رشد چهار میلیونی قیمت ۳۲۱ میلیون تومان قیمت گذاری شد.


قیمت سایر پرطرفدارها


در میان سایر خودروهای پرطرفدار بازار، «دنا پلاس توربو» هشت میلیون افزایش قیمت یافت و ۴۹۲ میلیونی شد. «دنا معمولی» افزایش قیمت چهار میلیونی را ثبت کرد تا با قیمت ۳۸۵ میلیون تومان به دست دوستدارانش برسد. «رانا پلاس» دیگر خودروی پرطرفدار بازار که هفته قبل تنها خودرویی بود که ثبات قیمت داشت، این هفته افزایش قیمت سه میلیون تومانی را تجربه کرد و ۳۳۳ میلیون تومان قیمت خورد. /اقتصادنیوز


انتهای خبر

0
0