بورس نیوز
1399/12/23
11:33
اثرطرح انتقال آب خلیج فارس به اصفهان درتامین آب پایدار صنایع

مدیر انرژی و سیالات شرکت فولادمبارکه گفت: طرح انتقال آب خلیج فارس به اصفهان می‌تواند در تامین آب پایدار صنایع به ویژه شرکت فولاد مبارکه موثر باشد.

خواندن ۲دقیقه




فولاد مبارکه اصفهان+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز ، سید امیر طباطبائیان، مدیر انرژی و سیالات شرکت فولاد مبارکه با اشاره به شروع عملیات اجرایی طرح انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان به به استان‌های شرقی و مرکزی کشور اظهار کرد: خشکسالی‌های دهه‌های اخیر در فلات مرکزی و محدودیت منابع آبی و همچنین بارگذاری‌های موجود بر حوضه زاینده‌رود به همراه افزایش جمعیت مشکلات عدیده‌ای برای این حوضه آبریز حاصل کرده است.


وی افزود: اخیرا با حضور شهرداری‌ها، صنایع و برخی دستگاه‌ها کنسرسیوم طرح انتقال آب خلیج فارس به استان اصفهان تشکیل شده که شرکت فولاد مبارکه هم به عنوان مهمترین واحد صنعتی کشور سهامدار این طرح است.


مدیر انرژی و سیالات شرکت فولاد مبارکه تصریح کرد: طرح مذکور منجر به تامین آب پایدار صنایع می‌شود و با شیرین سازی و انتقال آب به بخش‌های مرکزی ایران می‌توان به نیاز آبی صنایع پاسخ داد.


وی اضافه کرد: البته طرح انتقال آب خلیج فارس به اصفهان هزینه‌های هنگفتی دارد که بر ارزش واقعی کالای آب صحه می‌گذارد.


طباطبائیان به چشم انداز و برنامه استراتژی شرکت فولاد مبارکه اشاره کرد و افزود: شرکت فولاد مبارکه در راستای «شهروند-شرکتی» همواره کوشیده تا با ایفای مسئولیت اجتماعی به توسعه استان و کشور یاری برساند.


وی با اشاره به سال ۹۳ که برداشت شرکت فولاد مبارکه از زاینده رود به ۳۰ میلیون مترمکعب رسیده بود، گفت: با تدابیر اندیشیده شده در سال‌های اخیر مصرف آب شرکت فولاد مبارکه به کمتر از ۲۰ میلیون مترمکعب در سال کاهش یافته است.


مدیر انرژی و سیالات شرکت فولاد مبارکه تصریح کرد: در سال‌های اخیر، ۳۵ درصد از مصرف آب برداشتی شرکت فولاد مبارکه از حوضه زاینده‌رود کاهش یافته است و با انتقال آب از خلیج فارس برداشت آب‌های سطحی توسط این شرکت هم روند نزولی به خود می‌گیرد.


وی افزود: شرکت فولاد مبارکه در پروژه‌های آبی استان اصفهان اقدامات مهمی انجام داده است که می‌توان به تامین مالی تونل و سد کوهرنگ۳ و تامین ورق های مورد نیاز طرح سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ اشاره کرد.


بیشتر بخوانید:


فروش ۵۹۷ تنی "فولاد" در بهمن‌ماه

انتهای خبر

0
0