پایگاه خبری انتخاب
1398/12/09
08:48
#صبحانه_خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / آخرین آمار و اخبار کرونا در ایران / چین جسد قربانیان کرونا را در ووهان سوزانده؟ شمار مبتلایان ...

#صبحانه_خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / آخرین آمار و اخبار کرونا در ایران / چین جسد قربانیان کرونا را در ووهان سوزانده؟


شمار مبتلایان کرونا به ۲۴۵ تن رسید / فوتی‌ها ۲۶ نفر


رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت اعلام کرد که آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور به ۲۴۵ نفر و فوت ناشی از آن در مجموع به ۲۶ نفر رسیده است. از ۱۰۶ ابتلای قطعی جدید، ۳۸ نفر در تهران، ۲۳ نفر در گیلان، ۷ نفر در قم، یک نفر در همدان، ۸ نفر در اصفهان، ۷ نفر در مازندران، ۵ نفر در اردبیل، ۳ نفر در البرز، یک نفر در خراسان رضوی، ۳ نفر در سمنان، ۲ نفر در کرمانشاه، ۳ نفر در لرستان، یک نفر در کردستان، یک نفر در یزد، یک نفر در آذربایجان غربی و ۲ نفر در آذربایجان شرقی تشخیص داده شده است.



ادعای عباس تبریزیان: کرونا انتقام خدا از اذیت‌کنندگان من است


عباس تبریزیان مدعی طب سنتی در کانال تلگرامی خود نوشت: قم، آیت الله تبریزیان را علیرغم اخلاص و درمان مجانی و یک سال داروی مجانی به مردم شریف ایران و حوزه تقدیم شد، اذیت کرد، حرف های عجیب و غریب زدند و این انتقام خداوند است که قم را متلاشی کرد، آنها گفتند طب اسلامی نیست و نداریم. خداوند گفت، قم نیست و نداریم، حوزه علمیه هم نیست و نداریم، برغم این حرف ها، برای برگشتن به قم و ریشه کن کردن بیماری و برگزاری کلاس های علوم تجربی در کنار فقه و اصول وجود دارد.



سید هادی خسروشاهی بر اثر کرونا درگذشت


رسول جعفریان نوشت: استاد خسروشاهی که از چند روز پیش در قم گرفتار این بیماری(کرونا) شده بود، نهایتا دیروز ظهر به بیمارستان منتقل شده و پس از تایید تست کرونا بستری گردید، اما مع الاسف بدلیل کهولت سن امروز صبح به رحمت حق واصل گردید. خداوند ایشان را مشمول رحمت واسعه خویش گرداند.



ترخیص ۴۹ کرونایی در قم


علی ابرازه قایم مقام دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: ۴۳۲ نفر در مراکز درمانی قم مشکوک به کرونا بستری شدند و تا ساعت ۱۶ هفتم اسفندماه ۴۹ نفر مرخص شدند. وی افزود: سه بیمارستان کامکار، فرقانی و امام رضا (ع) برای بستری بیماران مربوط به ویروس کرونا در نظر گرفته شده است.



شهردار منطقه ۱۳ از بیمارستان مرخص شد


شهردار منطقه ۱۳ رحمان زاده که گفته می‌شد به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان بستری شده با توجه به بهبود وضعیت جسمی مرخص شد. یکی نزدیکان وی حال عمومی او را خوب ارزیابی کرده است.



آب شرب ۶۰ روستای لرستان وصل شد / ۱۶ روستا همچنان آب ندارند


مدیرعامل شرکت آبفار لرستان گفت: آب شرب ۶۰ روستا در این استان که براثر سیل قطع شده بود تاکنون وصل شده است. علیرضا کاکاوند اظهار داشت: در جریان سیل اخیر آب شرب ۷۶ روستا لرستان قطع شده بود. به گفته وی ۱۶ روستای دیگر در این استان به علت نداشتن راه دسترسی همچنان بدون آب شرب هستند.



چین جسد قربانیان کرونا را در ووهان سوزانده؟


روزنامه بریتانیایی سان به تازگی تصاویری ماهواره‌ای منتشر کرده است که نشان می‌دهد از دو شهر قرنطینه شده ووهان و چونگ‌کینگ چین مقادیر قابل ملاحظه‌ای از دی‌اکسید سولفور به هوا وارد شده است. این نشریه با استناد به این تصاویر گفته با توجه به اینکه ستون‌های دود از کوره‌های این دو شهر برخاسته‌اند، احتمال دارد چین در پی امحای شواهد سرپوش‌گذاری بر شیوع ویروس کرونا در این کشور باشد. روزنامه دیلی‌میرور نیز ادعاهای مشابهی را مطرح کرده است. اما واقعیت چیست؟ اطلاعاتی که منبع نشریه سان بوده‌اند از وبسایت Windy.com به دست آمده‌اند. اطلاعات این وبسایت آنطور که نشریه ادعا می‌کند از تصاویر ماهواره‌ای نیست، بلکه برپایه پیش‌بینی‌های مدل‌سازی GEOS-۵ سازمان ناسا قرار دارد. مدلی که بنابر گفته آژانس فضانوردی آمریکا برآوردها را به صورت قابل توجهی بیشتر از حد واقعی نشان می‌دهد. یک استاد دانشگاه شیمی در ایتالیا با تقسیم میزان دی‌اکسید سولفور آزاد شده در هوا بر میزان دی‌اکسید سولفور حاصل از سوزاندن بدن یک انسان به این نتیجه رسیده که بعید است چین ۳۰ میلیون جسد را سوزانده باشد. با توجه به وجود نیروگاه‌های بزرگ فسیلی در حومه ووهان احتمال دارد گاز متصاعد شده از سوی این نیروگاه‌ها باشد. هرچند این امری است که نمی‌توان آن را با قطعیت بیان کرد.



ترکیه پروازها به ایران را به حالت تعلیق درآورد


مقامات هواپیمایی ترکیه روز چهارشنبه از توقف پروازهای میان ترکیه و ایران خبر دادند. شرکت های مسافرتی ایران می توانند با شرط ورود بدون مسافر، مسافران را از ترکیه به ایران حمل کنند. مسافران ترکیه در این پروازها حمل نخواهند شد.



گاز شهر معمولان وصل شد


پس از فروکش آب کشکان و با تلاش‌های نیروهای این شرکت، گاز شهر معمولان وصل شد. شهر معمولان دارای ۲۱۰۰ مشترک است که از روز گذشته تاکنون بدون گاز سرکرده‌اند.


🆔 @Entekhab_ir


انتهای خبر

0
0