واچ لیست بورس تهران
1399/09/16
18:35
#بازار شاخص کل بورس پس از ریزشی ۴۳ درصدی که از ۱۹ مرداد و عدد ۲ میلیون ۱۰۰ هزار واحدی آغاز شد، درسطح یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی آرام گرفت. پس از...

#بازار



شاخص کل بورس پس از ریزشی ۴۳ درصدی که از ۱۹ مرداد و عدد ۲ میلیون ۱۰۰ هزار واحدی آغاز شد، درسطح یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی آرام گرفت.


پس از آن شاهد رشد بازار و شاخص بودیم به نحوی که تا امروز شاخص کل از کف ۲۶ درصد رشد داشته است.



محدوده ۱۵۷۰ تا ۱۶۰۰ برای شاخص کل مهم است که بازار به آن واکنش خواهد داشت ( همانطور که امروز از میانه‌های بازار شاهد افزایش عرضه در بازار بودیم).


این محدوده دقیقا در ناحیه مقاومتی سقف ابر کومو ( Senkou span B) و همچنین سطح ۵۰ درصد فیبو قرار داره که کار رو برای عبور سخت خواهد کرد. در صورتی که ابر کومو به طور کامل به بالا شکسته نشود پتانسیل اصلاح تا لایه پایینی ابر ( Senkou span A) و اعدادی زیر یک میلیون ۴۰۰ هزار واحد نیز محتمل خواهد بود.



باید توجه داشت که صعود اخیر را بیش از آنکه شروع یک روند صعودی جدید قلمداد کنیم باید یک موج صعودی در قالب الگوی نزولی بزرگتر دید مگر آنکه سطح ۱۷۰۰ تا ۱۷۲۰ هزار واحدی پر قدرت شکسته شود!



بنابراین منطق حکم میکند در شرایط فعلی و تا زمانی که از پایان روند نزولی اطمینان حاصل نشده بیش از آنکه به فکر خرید سهام جدید باشیم به فکر نگهداری سودهای بدست آمده باشیم.


رشد سنگین بازار سرمایه طی ۲ سال اخیر نیازمند اصلاحی منطقی چه از نظر قیمت و مهمتر از آن از منظر زمانی است و اینکه فکر کنیم شاخص پس از برخورد با سطح ۱۲۰۰ اصلاح خود را تکمیل کرده و روند صعودی جدید آغاز شده چندان منطقی نیست.



لذا در انتخاب نمادهایی که برای سرمایه‌گذاری کوتاه مدت مدت و میان مدت مد نظر دارید بیش از هر زمان دیگری محتاط باشید.


سهم‌های ارزنده بلند مدتی فارغ از نوسانات رشد خواهند داشت اما در کوتاه مدت در صورت ریزش مجدد بازار تمام نمادها تحت تاثیر خواهند بود.



نمادهای پرپتانسیلی که در طول مدت ریزش بازار و در قیمت‌های مناسب توصیه به بررسی شدند ( #اخابر #همراه #شیران #ودی و ... ) همگی بین ۳۵ تا ۵۰ درصد بازدهی به همراه داشتند و در شرایط فعلی توصیه به بررسی سهام کمی پرریسک ارزیابی میشه.



طبیعتا پس از شفاف‌تر شدن شرایط کلی بازار گزینه‌های انتخابی به مراتب بیشتر خواهند بود.



فراموش نکنید بازار همیشه اینجاست و همواره و در همه شرایط گزینه‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری وجود خواهد داشت، پس هیجانی نشوید و اتفاقات چند ماه اخیر را به این زودی فراموش نکنید.



@my_watchlist

انتهای خبر

0
0