سنا
1400/12/28
13:22
لبخند سبز شاخص به قرن جدید

در جریان معاملات آخرین روز سال (شنبه، ۲۸ اسفند ماه)، شاخص کل بورس تهران با افزایش ۲۲ هزار و ۲۲۹ واحدی به رقم یک میلیون و ۳۶۷ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۵ هزار و ۴۷۲ واحد افزایش، به رقم ۳۴۸ هزار و ۲۷۰ واحد را به ثبت رساند.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، برپایه معاملات آخرین روز سال ۱۴۰۰، بیش از ۷ میلیارد و ۲۳۴ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۴ هزار و ۸۷۵ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.


شاخص بازار اول افزایش ۲۰ هزار و ۶۴۸ واحدی و شاخص بازار دوم، افزایش ۳۱ هزار و ۲۸۰ واحدی را تجربه کردند.


گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۲۶ هزار و ۵۱۶ معامله به ارزش ۲ هزار و ۸۱۷ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین، گروه فلزات اساسی با ۳۰ هزار و ۴۱۰ معامله به ارزش ۲ هزار و ۶۸۳ میلیارد ریال، گروه فراورده‌های نفتی با ۲۲ هزار و ۸۹۴ معامله به ارزش ۲ هزار و ۲۴۶ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۲۱ هزار و ۷۰۵ معامله به ارزش یک هزار و ۷۸۲ میلیارد ریال و گروه چند رشته‌ای صنایع با ۲۶ هزار و ۶۰۸ معامله به ارزش یک هزار و ۷۷۷ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.


شرکت فولاد مبارکه اصفهان با یک هزار و ۹۸۵ واحد، شرکت ملی صنایع مس ایران با یک هزار و ۸۰۶ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با یک هزار و ۵۱۹ واحد، بانک پاسارگاد با یک هزار و ۳۱۵ واحد و بانک ملت با ۹۱۴ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند.


در مقابل، شرکت صنعتی بهشهر با ۳۹ واحد، شرکت سپنتا با ۲۳ واحد، شرکت فروشگاه های زنجیره ای افق با ۱۹ واحد، شرکت توسعه شهری توس گستر با ۱۲ واحد و گروه صنعتی پاکشو با ۱۲ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (شنبه، ۲۸ اسفند ماه) شاخص کل فرابورس با افزایش ۱۷۶ واحدی به رقم ۱۸ هزار و ۳۸۰ واحد رسید.


همچنین، امروز بیش از ۲ میلیارد و ۹۱ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۲ هزار و ۳۲۲ میلیارد ریال دادوستد شد


در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین با ۲۱ واحد، بیمه پاسارگاد با ۱۹ واحد، شرکت پلیمر آریا ساسول با ۱۷ واحد، شرکت پالایش نفت لاوان با ۱۳ واحد و شرکت تولید نیروی برق دماوند با ۷ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.


در مقابل، شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات با ۱.۴۵ واحد، شرکت توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی با ۰.۶۹ واحد، شرکت پخش البرز با ۰.۶۳ واحد، شرکت صنایع پتروشیمی تخت جمشید با ۰.۵۸ واحد و شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان شرقی با ۰.۵۷ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.


محبوبه حاجی زاده

انتهای خبر

0
0