بورس۲۴
1401/03/11
19:24
رشد ۱۰۴ درصدی سود خالص مس باهنر نسبت به مدت مشابه سال قبل

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت مس شهید باهنر در سال مالی منتهی به اسفند ۱۴۰۰ به ریاست محمد رضا درخشنده، در محل مجتمع کرمان برگزار شد...

رشد ۱۰۴ درصدی سود خالص مس باهنر نسبت به مدت مشابه سال قبل

بورس۲۴ ; مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت مس شهید باهنر درسال مالی منتهی به اسفند ۱۴۰۰ به ریاست محمد رضا درخشنده ، در محل مجتمع کرمان برگزار شد.


در ابتدای این جلسه، مجید ضیائی مدیر عامل مس شهید باهنر گزارشی از وضعیت عملکرد و فعالیت های صورت گرفته در سال گذشته ارائه و سپس به برخی از برنامه های پیش روی این شرکت در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد.


ضیائی گفت از جمله مهمترین دستاوردهای شرکت در سال۱۴۰۰، افزایش ۸۱ درصدی فروش ریالی نسبت به سال ۹۹، افزایش ۷ درصدی تناژ تولید نسبت به سال گذشته، رشد ۹۸ درصدی سود عملیاتی و ۱۰۴ درصدی سود خالص بوده است.


وی اضافه کرد در سال ۱۴۰۰ رشد خوبی در بخشهای تولید و افزایش سود خالص داشته ایم. وی جمع کل صادرات سال ۱۴۰۰ را برابر با ۱۰.۶۰۷.۱۲۹میلیون ریال اعلام کرد و افزود؛ با توجه به رقم ۲.۲۴۲.۶۱۱ میلیون ریالی فروش در سال ۹۹ شاهد رشد ۳۴۱ درصدی در عملکرد این بخش بوده ایم .


مدیر عامل مس باهنر در ادامه بیان داشت در سال ۱۴۰۰ ، بیش از ۳۵ هزار تن تولید داشتیم که با افزایش بیش از ۳ هزار تن نسبت به سال ۹۹ توانستیم ۹۸ درصد کل بودجه سال را محقق سازیم .


وی افزود : در شرایط منفی حاکم بربازار سرمایه از ابتدای سال ۱۴۰۰تاکنون نماد فباهنر ۷۱درصد بازدهی داشته و از ارزشمندترین نمادهای بورس بوده است.


ضیائی در پایان سود خالص شرکت صنایع مس شهید باهنر را ۱۳.۰۰۷.۸۰۸ میلیون ریال اعلام نمود و افزود: با تصویب مجمع مقرر گردید مبلغ ۴۵۰۰ ریال سود به ازاء هر سهم تقسیم و پرداخت گردد.


گفتنی است پس از ارائه گزارش مدیرعامل این شرکت، رئیس مجمع ضمن تشکر از تلاش‌های صورت گرفته به وسیله مدیران، کارکنان و کارگران مس باهنر در سال ۱۴۰۰ بیان داشت: روند موفقیت و تعالی مس باهنر که از شرکتهای هلدینگ تاصیکو بوده با حضور مدیر عامل و تیم مدیریتی آن وایجاد فضای مشارکت و همکاری در کلیه بخش های این شرکت ادامه داشته که نتایج آن را در گزارش عملکرد این شرکت شاهد بودیم.


درخشنده ابراز امیدواری کرد که با تلاش مدیریت و کارکنان، مجموعه عظیم مس شهید باهنر، با روحیه بالای کاری و همت مثال زدنی کارکنان، شاهد استمرار رونق و توسعه فعالیتهای گسترده خود بوده و با برنامه ریزی دقیق مدیران، بتواند در سالجاری نیز به اهداف مشخص شده و کسب عناوین برتر خود در تولید، فروش و صادرات دست یابد و همچون سال ۱۴۰۰ عملکرد درخشانی داشته باشد.


در ادامه مدیر عامل و هیات رئیسه مجمع به سوالات سهامداران در حوزه های مختلف پاسخ دادند.


بر اساس این گزارش در مجمع عمومی عادی سالیانه مس باهنر علاوه بر درخشنده بعنوان رئیس مجمع، شجاعی و سعیدی مدیران مالی و امور مجامع هلدینگ صدرتامین، رجبی نماینده سازمان بورس ، حبیبی نماینده سازمان حسابرسی، سالاری نماینده اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان ، علینقی پور و مقصودی اعضا هیئت مدیره مس باهنر و گروهی از سهامداران حضور داشتند و بیش از ۳۲۲ سهامدار نیز به صورت برخط (آنلاین) مجمع مذکور را دنبال می کردند به گونه ای که می توان گفت، در مجموع ۷۸ درصد سهامداران شرکت را در این مجمع حضور داشتند.


لازم به ذکر است، امسال سومین سال متوالی بود که به دلیل انتقال دفتر مرکزی به محل مجتمع، مجمع عادی سالیانه مس باهنر، در کرمان و در محل شرکت و با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی برگزار می شد.

انتهای خبر

0
0