ایبنا
1400/10/19
13:08
ریزش بیش از ۲۵ هزار واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۲۵ هزار و ۶۸۰ واحدی معادل ۱.۸۸ درصدی به یک میلیون و ۳۳۶ هزار و ۷۷۶ واحد سقوط کرد. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۲۵۶ واحدی به ۱۸ هزار و ۱۱۷ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار ایبنا ، امروز تالار شیشه‌ای در معاملات دومین روز کاری هفته (یکشنبه نوزدهم دی‌ماه ۱۴۰۰)، شاهد سقوط همه شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۶۳۵۷ واحدی معادل ۱.۸۸ درصد به رقم ۳۳۰ هزار و ۹۲۲ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز با کاهش ۵۹۴۴ واحدی، عدد ۳۵۳ هزار و ۱۹۴ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۳۷۳۶ واحدی به رقم ۲۲۲ هزار و ۴۱ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۳۳۱۵۰ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۰۲ هزار و ۶۷۹ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۰۴۲۸ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۱۹ هزار و ۲۳ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۴۶۶۸۲ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۵۶۸ هزار و ۱۶۹ واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی فارس، فولاد، پارسان، فملی و پارس با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی خودرو و حکشتی تاثیر مثبت کوچکی در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در چهارمین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۴ میلیارد و ۸۰۵ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۵۰ هزار و ۶۷۷ نوبت معامله و به ارزش ۲۷ هزار و ۲۹۴ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین کاهش قیمت متعلق به نماد فپنتا (سپنتا) با ۴.۹۷ درصد افت و پس از آن، نمادهای شسینا، لخزر، کگاز و فسرب بود. همچنین نماد معاملاتی ولغدر (لیزینگ خودرو غدیر) با ۴.۹۳ درصد، بیشترین افزایش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای دروز، لبوتان و سغرب قرار گرفتند.



انتهای خبر

0
0