بورس۲۴
1401/06/30
11:30
ایجاد تابلو جداگانه در بازار سهام برای دانش بنیان ها

گودرزی گفت: پس از ایجاد گفتمان میان بازار سرمایه و شرکت های نوآورانه، تابلو دانش بنیان به بورس می آید.

ایجاد تابلو جداگانه در بازار سهام برای دانش بنیان ها

بورس۲۴ : گودرزی گفت: پس از ایجاد گفتمان میان بازار سرمایه و شرکت های نوآورانه، تابلو دانش بنیان به بورس می آید.


همکلامی برای حضور


محمود گودرزی، مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران با اشاره به حمایت بازار سرمایه از شرکت های دانش بنیان و چگونگی حضور فعالان این حوزه در بورس به خبرنگار بورس۲۴ اظهار داشت: باید گفتمانی میان اهالی بازار سرمایه و فعالان اقتصاد دیجیتال ایجاد شده و پس از این همکلامی، شرکت های فن آور و نوآور به بورس وارد و در تابلوی دانش بنیان مورد معامله قرار گیرند.


وی با تاکید بر بهره مندی بورس از حضور شرکت های دانش بنیان در بازار سرمایه تصریح کرد: این یک نیاز بوده و در تمام دنیا قابل مشاهده است، به طوری که این شرکت ها باعث اصلاح قوانین و حتی معاملات بازار سرمایه می شوند.


قانونگذاری و آموزش


مدیرعامل شرکت بورس و اوراق بهادار، حضور دانش بنیان ها بر تابلوی معاملات بورس را الزامی برشمرد و افزود: قبل از این حضور باید قوانینی از بطن هم اندیشی استخراج شود و در مرحله بعد نیز این قوانین ، آموزش و به اطلاع همگان برسد تا اهداف و مسیر به انحراف نرود.


گودرزی چالش های این حضور را سخت اما قابل حل دانست و گفت: بیشتر این شرکت ها با ۲ مساله دارایی نامشهود و سرمایه گذار خارجی درگیر هستند که قوانین در این زمینه، تعدیل شده و با هم اندیشی طرفین یعنی حاکمیت و فعالان اقتصاد دیجیتالی به راه حل نزدیک شده ایم.


چارچوبی از همفکری


وی با ذکر مثالی ادامه داد: ایرانسل یکی از شرکت های دانش بنیانی بود که با این مانع برخورد داشت؛ اما این مساله هم اکنون حل شده و شرکت آماده عرضه در بازار سرمایه است. از این رو می توان گفت که چارچوب تابلوی دانش بنیان ها به نوعی با همفکری آماده شده و به زودی تعدد شرکت های پذیرش شده را شاهد خواهیم بود.


توسعه دانش بنیان ها از مسیر بازار سرمایه


یاد آور می شود؛ به همین منظور همایش و نمایشگاه ۲ روزه " توسعه دانش بنیان ها از مسیر بازار سرمایه" با همت فرابورس و حضور برخی وزراء، مدیران ارشد بازار سرمایه، شرکت های دانش بنیان، نظام پرداخت و تجارت الکترونیک، فناوران نوآور، اصحاب رسانه، صندوق های سرمایه گذاری و....مورخ ۱۰ الی ۱۱ آبان ماه سالجاری در دانشگاه الزهرا برگزار خواهد شد .


در این رویداد مقرر است؛ مسیر و چگونگی تامین مالی و عرضه شرکت های نو؛آور فناورانه، استارت آپ ها و دانش بنیان ها از سوی فعالان بازار سرمایه تشریح و قوانین با هم اندیشی به روز رسانی شود.

انتهای خبر

0
0