بورس۲۴
1401/05/14
01:18
یک کارشناس بازار سرمایه در برنامه زنده چبورس: گارد بازار همچنان منفی است

هم اکنون خریداری در بازار دیده نمی شود رضوانی گفت: گارد نزولی واضحی در ۳۸۰ هزار واحدی در شاخص کل هم وزن دیده می شود، که حمایتی ناشی از واکنش به بازار است اما روند بازار...

یک کارشناس بازار سرمایه در برنامه زنده چبورس: گارد بازار همچنان منفی است

بورس۲۴ : مهران رضوانی کارشناس بازار سرمایه در برنامه زنده چبورس به علاقمندان بازار سرمایه، رمز ارزها و مخاطبان بورس۲۴ اظهار داشت: شاخص کل، پارامتر گمراه کننده بازار به شمار می رود .


وی با اشاره به نوسانات امروز بورس نیز اعلام کرد: ارزش معاملات بروس تهران معادل ۲ و نیم همت معاملات بازار بود .


نبود پول


این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر عوامل اثر گذار بر رکود و یا نزول بازارها به ویزه سرمایه، طلا، رمز ارز گفت: پول نه تنها در بازار سرمایه بلکه در سایر بازار ها نیز دیده نمی شود و تنها تفاوت سایر بازار ها با سرمایه، چسبندگی قیمت است زیرا این بازارها عقلامند بوده تا قیمت بالاتر را حفظ کنند اما که این موضوع در بورس دیده نمی شود و نزول بارها تجربه شده است.


وی یادآور شد: البته این موضوع ناشی از تورم بوده زیرا سرمایه گذاری در شرایط کنونی بسیار سخت شده به طوری که پول به سرعت خرج می شود و مجال کمی برای سرمایه گذاری وجود دارد .


انتهای تورم


رضوانی با اشاره به شرایط اثرگذار بر اقتصاد جهانی ادامه داد: سطح بین الملل تحت تاثیر ریسک ناشی از روابط چین و تایوان قرار دارد و تورم بازارهای جهانی باعث شده تا تحلیلگران بین المللی اعلام کنند اقتصاد به انتهای تورم رسیده خود رسیده است.


این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر روند حرکتی و رخدادهای اثرگذار امروز بر بورس تهران گفت: در گروه خودرو افزایش تقاضا را شاهد بوده و این ناشی از ارائه محصولات این شرکت در بورس کالا است .


گارد نزولی


رضوانی روند نزولی بازار سرمایه را پایدار عنوان کرد و افزود: گارد نزولی واضحی در ۳۸۰ هزار واحدی در شاخص کل هم وزن دیده می شود که حمایتی ناشی از واکنش به بازار است، اما روند بازار همچنان نزولی ارزیابی می شود.


وی تاکید کرد: هم اکنون خریداری در بازار دیده نمی شود از این رو باید منتظر اتفاقاتی خاص بود البته بسیاری از سهم ها به حمایت های خوبی نیز برخورد کرده اند .


رضوانی در ادامه یادآور شد: شاخص کل هم وزن همچنان یک معیار و نشانگر خوبی از کل بازار است .


وی به روند سایر بازارها اشاره کرد و گفت: طلای ۱۸ عیار نیز به نوعی نشانگر روند دلار نیز به شمار می رود از این رو طلای ۱۸ عیار دارای یک حمایت ناشی از نوسان است.

انتهای خبر

0
0