نبض بازار بورس تهران (بازیگران بورس)
1400/03/31
21:47
#شبریز گزارش ۱۲ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰ شبریز در ۱۲ ماهه توانسته به ازای هر سهم ۵,۰۵۵ ریال سود خالص محقق کند که نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۴۰۳...

#شبریز



گزارش ۱۲ ماهه منتهی به ۱۳۹۹/۱۲/۳۰



شبریز در ۱۲ ماهه توانسته به ازای هر سهم ۵,۰۵۵ ریال سود خالص محقق کند که نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۴۰۳٪ افزایش🔺 داشته است.



درآمدهای عملیاتی #شبریز در دوره ۱۲ ماهه ۱۳۹۹ به مقدار ۳۵,۶۶۷ میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۸٪ افزایش🔺 داشته است. بهای تمام شده درآمدهای عملیاتی شرکت با ۳۱٪🔺افزایش به عدد ۳۱,۱۰۳ میلیارد تومان رسیده است و هزینه‌های فروش، اداری و عمومی نیز با افزایش همراه بوده است و به ۱۵۱ میلیارد تومان رسیده است و ۱,۱۷۵ میلیارد تومان هم سایر درآمدهای شرکت در طول دوره بوده است و سایر هزینه‌های عملیاتی نیز ۰ میلیارد تومان بوده است که با کسر بهای تمام شده و هزینه‌های فروش سود عملیاتی شرکت ۵,۵۸۷ میلیارد تومان بوده است که نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۳۷٪ افزایش🔺داشته است.



حاشیه سود عملیاتی شرکت ۱۶٪ بوده است و حاشیه سود خالص آن ۱۴٪ بوده است.



در دوره ۱۲ ماهه درآمدهای غیرعملیاتی از محل اقلام متفرقه ۵۰۵ میلیارد تومان بوده است. در نهایت سود عملیات در حال تداوم قبل از مالیات ۶,۰۹۲ میلیارد تومان بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۸۵٪ افزایش🔺 داشته است.



پس از کسر مالیات سود خالص عملیات در حال تداوم شرکت ۵,۰۵۵ میلیارد تومان خواهد بود که نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۰۳٪ افزایش🔺 داشته است.



در ۱۲ ماهه ۳۵,۶۶۷ میلیارد فروش داشته شرکت که تماما مربوط به فروش داخلی بوده است.



فروش شرکت در کل سال ۹۸ به میزان ۲۵,۸۱۱ میلیارد تومان بود که امسال ۱۲ ماهه ۳۸٪ نیز بیش از کل سال ۱۳۹۸ فروش داشته است.



بخش عمده بهای تمام شده محصول #شبریز مربوط به مواد مصرفی هست که ۳۰,۱۷۹ میلیارد بوده و ۹۸٪ بها تمام شده را به خود اختصاص می‌دهد.



موجود کالا


در پایان دوره شرکت ۱۳۰ هزار متر مکعب انواع محصول موجودی انبار شرکت هست که در کل نزدیک ۷۱۵ میلیارد تومان ارزش دارد که نسبت به ابتدای دوره کاهشی بوده است.



مواد اولیه مورد نیاز #شبریز نفت خام، مواد افزودنی به بنزین همانند pg,mtbe و ...، هیدروکربورنفتی، برش نفتی c۴_cut ، روغن پایه می‌باشد که در طول دوره ۳۰,۲۸۸ میلیارد خرید مواد اولیه داشته و ۳۰,۱۷۹ میلیارد مصرف داشته است و در پایان دوره موجودی مواد اولیه‌ای به ارزش ۵۴۹ میلیارد دارد که نسبت به ابتدای دوره با افزایش ناچیز همراه بوده است.



نرخ فروش و نرخ مواد اولیه فرآورده‌ها متاثر از قیمت‌های بین المللی فرآورده‌ها و نوسانات نرخ تسعیر ارز می‌باشد لذا تغییر این عوامل باعث تغییر در نرخ‌های فروش و نرخ خوراک می‌شود.



طرح‌های توسعه واحد ساخت و نصب دستگاه مخزن قیر خالص سازی هیدروژن PSA بهینه‌سازی سیستم مترینگ حسابداری صنعتی


واحد جدید گوگرد سازی واحد بازیافت گازهای انتهای گوگرد



زیر مجموعه‌ها


#پتروشیمی_تبریز با مالکیت ۴۸٪



#شبریز با سرمایه ثبتی ۱,۰۰۰ میلیارد تومانی در پایان دوره توانسته ۵,۳۷۳ میلیارد سود انباشته را ثبت کند. قیمت روز سهم ۲,۷۴۹ تومان می‌باشد که EPS TTM روی تابلو با این گزارش به عدد ۵,۰۵۵ ریال رسید که هم اکنون با P/E ۵.۴ در حال معامله شدن می‌باشد.



۱۴۰۰/۰۳/۳۱

انتهای خبر

0
0