بورس پرس
1400/06/05
00:00
اشخاص حقیقی مشروط به رعایت شرایط عمومی می‌توانند از بورس کالا خرید کنند

کارشناس بورس کالا گفت: کالای عرضه شده در بورس کالا اگر به مجوز خاصی نیاز نداشته باشد، اشخاص حقیقی هم می توانند خرید داشته باشند مشروط بر اینکه برخی شرایط عمومی را رعایت کنند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، رسول علیمحمدی درباره خرید و فروش اشخاص حقیقی در بورس کالا به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: اگر کالا به مجوز خاصی نیاز نداشته باشد، اصلا فرقی نمی‌کند شخص حقیقی یا حقوقی باشد، مشروط بر اینکه برخی شرایط عمومی بطور مثال کد اقتصادی خریدار، ارائه حساب‌های مالیاتی و موارد این چنین را داشته باشد و رعایت کند.


وی افزود: البته یک استثنا در رابطه با سیمان که به تازگی وارد بورس کالا شده وجود دارد و آن حذف بخش کد اقتصادی است. اما در کل کالا‌هایی که نیاز به مجوز خاصی از نظر مصرف ندارند هم اشخاص حقیقی و هم حقوقی ها می‌توانند از آن خرید کنند. محصولات متفاوتی در زمینه‌های مختلف در بورس کالا عرضه می‌شوند که البته عرضه برخی محصولات به دلایل متفاوت متوقف شده است. عرضه در بورس کالا در زمینه مواد پلیمری، مواد شیمیایی، فرآورده های نفتی، کشاورزی، صنعتی و معدنی و گاز‌ها و خوراک‌ها صورت می‌گیرد که هر کدام از این بخش‌ها زیر مجموعه‌ها و محصولات متفاوتی دارند.


این کارشناس بورس کالا ادامه داد: در رابطه با محصولات کشاورزی می‌توان اقلامی مانند پسته، زعفران، زیره و کشمش را نام برد و در رابطه با عرضه‌های متوقف شده می‌توان از تخم مرغ و جوجه یک روزه نام برد. برای مردم عادی بخش محصولات کشاورزی در دسترس‌تر و قابلیت عملیاتی بیشتری دارد یا در بخش صنعتی و معدنی نیز می‌توان به شمش فولادی اشاره کرد اما به هر حال سایر محصولات کمتر به کار مردم عادی می‌آیند.


علیمحمدی عنوان کرد: اولین قدم برای ورود مراجعه به کارگزاری بورس کالا است که مدارک لازم را افراد ارائه می‌دهند و بعد گذشت بازه زمانی یک تا دو هفته‌ای کد بورسی برای آنها صادر می‌شود و می‌توانند شروع به معامله کنند. متاسفانه کد بورس اوراق بهادر با کد بورس کالا فرق دارد و این یکی از نکاتی است که باید برای افراد تسهیل شود.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0