اقتصاد آنلاین
1400/03/30
17:01
معرفی فیدلیتی شاسی بلند جدید + فیلم

گروه بهمن و شرکت بهمن موتور بعد از عرضه کراس اوور دیگنیتی، حالا به سراغ تولید یک SUV رفته است؛ SUV ای که این بار قرار است خانواده ها را غافلگیر کند و خودرویی جادار را برای آنها فراهم کند. فیدلیتی محصول جدید گروه بهمن است که حالا در جایگاه یک شاسی بلند جادار و به نسبت بزرگ از اول تیر ماه با قیمت ۶۵۵ میلیون در مدل ۵ نفره و در مدل ۷ نفره با قیمت ۶۷۰ میلیون به صورت نقدی به فروش می رسد.


این خودروساز بخش خصوصی اسم فیدلیتی را برای شاسی بلند بزرگ خود انتخاب کرده است. اسمی که به معنی وفاداریست و گروه بهمن امیدوار است با این شاسی بلند تک دیفرانسیل بتونه حس وفاداری مشتریانش را نسبت به برند بهمن افزایش دهد. مدیران گروه بهمن می گویند که فیدلیتی با تیراژ بالا به بازار عرضه شود و با قیمتی رقابتی، مشتریان جدید زیادی را برای مجموعه بهمن به ارمغان بیاورد. مشتریانی که به خاطر فیدلیتی به گروه بهمن وفادار شوند.


طراحی فیدلیتی

فیدلیتی یک suv بزرگ و به نسبت لوکس که می تواند ۷ سرنشین را در کابین جا دهد. طول فیدلیتی ۴۷۳۵ میلی متر هست و با ارتفاع ۱۹۰۰ میلی متر، یه خودرو قدبلند است که امروز بسیاری به دنبال آن می گردند. عرض ۱۷۱۰ میلی متری هم نشان دهنده آن است که با یک خودروی عریض طرف هستیم و می تواند کاملا حس داشتن یک ماشین بزرگ را برای ما برآورده کند.


بیشتر بخوانید :

تست و بررسی فیدلیتی گروه بهمن آغاز فروش فیدلیتی با قیمت قطعی در یکم تیرماه سال ۱۴۰۰ وقتی به ظاهر فیدلیتی نگاه می‌کنیم، خطوط طراحی کمک کرده تا این خودرو، عضلانی و بزرگ به چشم بیاید. گلگیرها و درب موتور فیدلیتی ظاهری حجیم را در بخش جلو ایجاد کرده‌اند و از طرفی، کاسه چراغ ها و چراغ های روشنایی روز، سبک نوینی را در این خودرو به مخاطبان نشان می‌دهد. در بخش طراحی نمای کناری می‌شود گفت با خطوط پخته و قابل قبولی طرف هستیم. اما در نمای عقب فیدلیتی با سبکی مواجه می‌شویم که شاید یادآور کراس اوورهای کره ای باشد. درب صندوق عقبی که یک تکه است و حالت فرورفته و برآمده دارد و سپری که جای پلاک روی اون قرار گرفته است، یک حالت نسبتا به روز را در فیدلیتی ایجاد کرده است.


بررسی طراحی داخلی فیدلیتی

در ردیف اول و دوم این suv فضای کابین بزرگی داریم .جنس چرم مصنوعی به کار رفته در تریم داخلی بسیار مرغوب بوده و در بیشتر اجزا، مثل صندلی ها، تزیینات داشبورد و رودری‌ها استفاده شده است.ضمن اینکه دوخت خوب ومرتب همراه با استفاده از این جنس مرغوب زیبایی داخلی فیدلیتی را دو چندان کرده است.


گروه بهمن در طراحی صندلی و روردی های فیدلیتی بسیار قوی عمل کرده است. وقتی هم به داشبورد این خودرو نگاه می‌کنیم، با سبکی جدید مواجه می‌شیم. همچنین دریچه‌های سیستم تهویه خیلی شبیه خودروهای آلمانی هستند.


آمپر دیجیتال هم حس جذابیت و به روز بودن را به راننده القا می‌کند. نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی که به صورت مستقل روی داشبورد فیدلیتی نصب شده، جزو قطعاتی است که در کنار کاربردی بودن، به زیبایی کابین این خودرو افزوده است. کنسول میانی فیدلیتی سبکی ساده با تزیینات پیانویی و زیرآرنجی متحرک دارد.


راننده می‌تواند با توجه به موقعیت صندلی، زیرآرنجی را تنظیم کند. فیدلیتی در طراحی غربیلک فرمان که دکمه هایی مثل کروزکنترل و تنظیمات سیستم صوتی روی آن نصب شده است نیز نمره قابل قبولی کسب می کند. یک آپشن دیگر که جذابیت زیادی را به کابین فیدلیتی داده است، سقف پانورامیک برقی آن است که از دو شیشه تشکیل شده و دید وسیعی از آسمان رو به سرنشینان ارائه می‌دهد.


در ردیف دوم فیدلیتی فضای پا و سر کاملا مناسب است و در یک مسافرت چندساعته، می‌توان راحت داخل این خودرو نشست. در بین دو صندلی عقب یک زیر زیرآرنجی با دو جا لیوانی قرار دارد که می‌توان در زمان نیاز به راحتی آن را از پشتی صندلی بیرون آورد.


اما برخلاف ردیف اول و دوم فیدلیتی که فضای راحتی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد، این فضا در ردیف سوم مشاهده نمی‌شود و به اصطلاح جای چندان دلبازی را ندارد. فضای پا اصلا بزرگ نیست برای افراد قد بلند ویا تنومند مناسب نیست و برای استفاده در یک مسافت طولانی این فضا برای این دسته از افراد چندان مناسب و راحت نیست.


ولی نکته قابل توجه این است که با خواباندن صندلی‌های ردیف دوم و سوم فیدلیتی یک فضای بزرگ در اختیار خواهید داشت که در مسافرت‌ها می تواند نقش استراحتگاه و یا حتی اتاق خواب را ایفا کند. چون این فضا بیش از ۱۶۰۰ لیتر وسعت دار که عملا می شود اشیاء به نسبت بزرگ راهم راحت با فیدلیتی حمل کرد.


مشخصات فنی فیدلیتی

پیش از اشاره به مشخصات فنی فیدلیتی لازم است بدانید که این شاسی بلند ۷ نفره ۱۵۷۵ کیلوگرم جرم خالص دارد .به بیان ساده‌تر فیدلیتی در جایگاه یک suv بزرگ اصلا سنگین نیست و با وجود داشتن ایمنی بالا،در رده خودروهای سبک قرار می‌گیرد.


فیدلیتی یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژر دارد که ۱۵۵ اسب بخار قدرت تولید کرده و گشتاور ۲۳۰ نیوتن متری را در اختیار راننده می‌گذارد. گشتاور حداکثری این پیشرانه از دور ۱۷۵۰ آر پی ام وارد مدار شده و تا دور ۴۰۰۰ نیزاین گشتاور نسبتا بالا را به سیستم انتقال قدرت منتقل می‌کند.


جعبه دنده فیدلیتی از نوع ۶ سرعته اتوماتیک دو کلاچه هست که نه تنها تعویض دنده‌ها رو در کم ترین زمان ممکن انجام می‌دهد و بلکه خیلی خوب هم می‌توان معکوس کشید. ترکیب این اجزای فنی باعث شده است که شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت فیدلیتی فقط ۱۰ ثانیه باشد.


با این که فیدلیتی خودروی چالاکی به نظر میرسد مصرف سوخت۸.۱ لیتر به ازای هر صد کیلومتر در شرایط ترکیبی دارد که جدا عدد خوبی به شمار می رود. همچنین استاندارد آلایندگی فیدلیتی یورو ۵ هست و این یعنی، وقتی فیدلیتی می‌خرید، سهم خیلی کم‌تری نسبت به بقیه در آلودگی هوا دارید.


فیدلیتی چه امکاناتی دارد؟

آنچه که از مجموع امکانات فیدلیتی می‌توان فهمید این است که این خودرو در بحث امکانات رفاهی و ایمنی جایگاه خوبی در میان رقبای این کلاس دارد ؛ دوربین ۳۶۰ درجه، رادار خطی ، رادار نقطه کور، استارت دکمه ای، در صندوق عقب برقی با سنسور حرکتی پا، صندلی های جلوی برقی، گرم‌کن صندلی های جلو، کروز کنترل، فرمان کمکی برقی، تهویه الکتریکی، قابلیت نمایش صفحه تلفن همراه روی نمایشگر خودرو، چراغ های تمام LED، آینه های تاشو برقی، آینه وسط حساس به نور، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سیستم کنترل پایداری، ۴ کیسه هوا و غیره از جمله امکانات فیدلیتی گروه بهمن به حساب می آید.


اما بهتر بود که سیستم تهویه این خودرو اتوماتیک باشد اما در این خودرو سیستم تهویه الکتریکی دستی به کار رفته است . همچنین با توجه به امکانات خوب به کار رفته این انتظار وجود داشت که در صندوق عقب نیز با استفاده از یک کلید از داخل کابین باز می شد.


تجربه رانندگی

وقتی پشت فرمان فیدلیتی می‌نشینید فضای راحتی را دارید. این حسی هم که شما می‌توانید کاپوت خودرو را از داخل ببینید و دید خوبی به بیرون داشته باشید، بسیار جذاب است. فرمان کمکی برقی فیدلیتی زیر دست‌ها خیلی خوب کار می‌کند و می توان سفتی و نرمی فرمان را تنظیم کرد.


سواری فیدلیتی به نسبت نرم بوده و با وجود رینگ‌های بزرگ، می‌توانید حس راحتی خوبی پشت فرمان داشته باشید. هنگام شب نور چراغ ها وقتی روشن می‌شود، واقعا دید مناسبی برای راننده به وجود می‌آورد. نورپردازی کابین نیز در بخش داشبورد و رودری ها بسیار جذاب طراحی شده است.


پایداری و هندلینگ فیدلیتی گروه بهمن خوب و مناسب است. با وجود این که با یک suv بزرگ طرف هستیم، می‌توانیم در پیچ ها به آن اطمینان کنیم. به لطف دوربین های ۳۶۰ درجه، وقتی فضای کافی وجود داشته باشد می‌توان این شاسی بلند مونتاژی را راحت پارک کرد.


وقتی که بر پدال گاز فشار وارد می شود ، شتاب گیری مناسبی در اختیار راننده قرار می گیرد. راننده همچنین می تواند وضعیت حساسیت تعویض دنده را بین دو حالت اقتصادی و اسپرت انتخاب کند که در حالت اسپرت، حساسیت پدال گاز بیش‌تر می‌شود.


همچنین می‌توان دسته دنده در حالت تیپ ترونیک قرار داد و دنده مورد نظر را انتخاب کرد. سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی فیدلیتی نیز باعث می‌شود که برای شروع حرکت در سربالایی ها نیز بدون مشکل راحت حرکت کند.


در ترافیک‌های شهری هم پیشنهاد می‌شود که حتما از حالت اتوهلد استفاده کنید. این آپشن باعث می‌شود که در توقف‌ها با وارد کردن فشار کامل بر پدال ترمز و رها کردن آن خودرو دیگر تا دادن گاز مجدد حرکت نکند.


تهویه فیدلیتی درگرمای این روزهای تهران به خوبی عمل می‌کند و دمای داخل کابین را خنک نگه می‌دارد. همچنین پرتاب باد آن مناسب بوده به نحوی که هوا به طور کامل در کابین خودرو جریان پیدا می کند.


رقبای فیدلیتی

هر چند با توجه به مشخصات این خودرو نمی توان رقیب مستقیم برای آن در نظر گرفت اما به صورت کلی فیدلیتی رقیبSWM G۰۱ هست و از نظر فنی با KMC K۷ و چری تیگو ۷ رقابت می کند.


انتهای خبر

0
0