بورس۲۴
1400/05/12
09:03
خصوصی‌سازی بلوک «زپارس» را فردا به بورس می‌برد

سازمان خصوصی سازی بلوک ۳۸.۱۳ درصدی سهام شرکت ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس را فردا و در سیزدهمین روز مرداد به قیمت پایه هر سهم ۱۵۰هزار و ۹۲۰ ریال در بورس عرضه می‌کند.

بورس۲۴ : سازمان خصوصی سازی بلوک ۳۸.۱۳ درصدی سهام شرکت ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس را فردا و در سیزدهمین روز مرداد به قیمت پایه هر سهم ۱۵۰هزار و ۹۲۰ ریال در بورس عرضه می‌کند.


سازمان خصوصی سازی به استناد قانون اجرای سیاستهای کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و مصوبه هیات واگذاری و سایر قوانین و مقررات مربوطه و همچنین با رعایت دستورالعمل اجرای روش انتخاب مشتریان راهبردی(استراتژیک) و احراز و پایش اهلیت مدیریتی در واگذاریها، بلوک ۳۸.۱۳ درصدی سهام شرکت ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس را فردا(چهارشنبه ۱۳ مرداد) عرضه خواهد کرد.


این بلوک، که ۱۲۴ میلیون و ۵۰ هزار و ۲۵۲ سهم این شرکت را شامل می شود به قیمت تابلوی بورس در روز عرضه(معادل قیمت پایانی سهم در روز قبل از عرضه) بعلاوه ۳۰ درصد به شرط آن که از مبلغ ۱۵۰ هزار و ۹۲۰ریال کمتر نباشد و ارزش کل پایه ۱۸ هزار و ۷۲۱ میلیارد و ۶۶۴میلیون و ۳۱هزار و ۸۴۰ ریال، به صورت ۵۰ درصد نقد و بقیه اقساط ۲ ساله با فاصله هر قسط ۶ ماه روانه میز فروش می شود.


این در حالی است که برای واگذاری این بلوک دامی، مبلغ یک هزار و ۸۷۲ میلیارد و ۱۶۶میلیون و ۴۰۳هزار و ۱۸۴ریال به عنوان سپرده شرکت در مزایده و مبلغ ۱۸۷میلیارد و ۲۱۶میلیارد و ۶۴۰هزار و ۳۱۸ریال به عنوان سپرده بررسی صلاحیت تعیین شده است که متقاضیان باید این مبالغ را به حساب سازمان خصوصی سازی واریز کنند.


شایان ذکر است تهیه و اجرای طرح خهای مربوط به امور کشاورزی اعم از زراعت، دامپروری و پرورش طیور و آبزیان فعالیتهای شرکت ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس هستند و در حال حاضر شرکت‌های شهرکهای کشاورزی با ۳۸.۱۳ درصد، سرمایه گذاری توسعه ملی با ۳۴.۰۳ درصد، مدیریت طرح و توسعه آینده پویا با ۱۴.۳۷ درصد و سایر سهامداران با ۱۳.۴۷درصد ترکیب سهامداری این شرکت را شامل می شوند.


انتهای خبر

0
0