آکادمی هلاکوئی
1400/10/18
22:50
جهش ناگهانی هزینه گس شبکه پالی‌گان (MATIC) به دلیل یک بازی

مخاطبان رسانه بلومبرگ کریپتو متوجه شدند که کاربران…

مخاطبان رسانه بلومبرگ کریپتو متوجه شدند که کاربران بازی مبتنی بر کسب درآمد به نام سانفلاور فارمرز (Sunflower Farmers) ، شبکه بلاک چین پالی گان(MATIC) را مختل کرده اند. نکته قابل توجه این است که چگونه یک بازی می تواند در یکی از برترین پلتفرم های قراردادهای هوشمند ، اختلال ایجاد کند.


بر اساس مطلب اولگا خریف(Olga Kharif) از بلومبرگ، افزایش فعالیت درون بازی در بستر پروتکل Sunflower Farmers ، هزینه متوسط گس شبکه پالی گان (MATIC) را به سطوح سرسام آوری رساند.


screenshot u.today 2022.01.08 22 55 30 238x300 - جهش ناگهانی هزینه گس شبکه پالی‌گان (MATIC) به دلیل یک بازی

بر اساس داده های ارائه شده از سوی فعالان شبکه پالی گان، در نخستین روزهای سال ۲۰۲۲، هزینه گس شبکه پالی گان (MATIC) به سقف بی سابقه ای صعود کرد.


screenshot u.today 2022.01.08 22 55 49 300x275 - جهش ناگهانی هزینه گس شبکه پالی‌گان (MATIC) به دلیل یک بازی

نرخ گس شبکه پالی گان در روز های ۱ ، ۲ و ۳ ژانویه (۱۱ ، ۱۲ و ۱۳ دی) به میزان ۶۰۰ درصد افزایش یافت. فعالیت ناشی از بازی Sunflower Farmers ،مشخصا یکی از اصلی ترین دلایل اختلال این شبکه است.


در حال حاضر، هر ۲۴ ساعت ، بالغ بر دو میلیون تراکنش را در بر بستر این شبکه انجام می شود. این بازی به مصرف‌کننده شماره یگ هزینه گس در شبکه پالی گان ،تبدیل شده است.


رمزارز های ترا و سولانا می توانند جای پالی‌گان را بگیرند؟


با توجه به اینکه این بازی در حال حاضر بالغ بر ۷۰ درصد از منابع پالی گان را در اختیار دارد، برخی از کاربران اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (Dapps) در همان شبکه پیشنهاداتی را در راستای جلوگیری از دسترسی بازی Sunflower Farms به شبکه پالی گان ارائه دادند.


با توجه به اینکه برخی از تحلیلگران به ادامه ضعف شبکه پالی گان اشاره می کنند ، توسعه دهندگان این شبکه ممکن است به فکر انتقال برنامه های خود به سایر بلاک چین های سازگار با ماشین مجازی اتریوم (EVM) باشند.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: u.today


انتهای خبر

0
0