ایبنا
1399/09/26
14:02
تداوم روند نزولی شاخص کل بورس در آخرین روز هفته

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۱۴۸۷۰ واحدی معادل ۱.۰۴ درصد به یک میلیون و ۴۱۳ هزار و ۴۵۴ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۳۲ واحدی به ۱۸ هزار و ۹۱۳ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار ایبنا ، امروز تالار شیشه‌ای، در پنجمین و آخرین روز کاری هفته (چهارشنبه بیست و ششم آذرماه ۹۹)، شاهد ادامه روند نزولی شاخص‌های منتخب بود. به گونه ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۳۸۸۸ واحدی معادل ۱.۰۴ درصد به رقم ۳۶۹ هزار و ۶۳۰ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۴۶۱۹ واحدی معادل ۱.۰۵ درصد، عدد ۴۳۶ هزار و ۵۲۹ واحد را به نمایش گذاشت.


شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۳۰۲۴ واحدی به رقم ۲۸۵ هزار و ۷۹۹ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۸۰۳۷ واحد کاهش را رقم زد و به سطح ۱ میلیون و ۹۶۸ هزار واحد رسید.


همچنین شاخص بازار اول با ۹۱۲۰ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۳۹ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۳۶۲۸۶ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۸۳۷ هزار واحد را به نمایش گذاشت.



بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی شستا، شپنا، فارس، تاپیکو، شتران، شبندر، وغدیر و وپارس، با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی فملی، کگل، کچاد، نوری و فولاد، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در پنجمین روز کاری هفته، معامله‌گران بورس ۱۳ میلیارد و ۴۳۷ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب یک میلیون و ۷۱۲ هزار نوبت معامله و به ارزش ۱۳۸ هزار و ۶۶۳ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد شسینا (‌صنایع‌شیمیایی‌سینا) با ۵ درصد رشد بود و پس از آن، نمادهای غچین، کساپا، کماسه، شگل، خکار و ثاباد بود. همچنین نماد معاملاتی وملی(گروه صنعتی ملی) با ۵ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای غسالم، ثشرق، کسعدی، ثشاهد، ستران و شبریز بود.


پرتراکنش‌های بازار امروز


روند معاملات امروز بازار سرمایه نشان می‌دهد که نمادهای معاملاتی شستا، ولپارس، خودرو، خساپا، شپنا و وتجارت، به عنوان پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار معرفی شده‌اند.


بیشترین عرضه و تقاضا


بر اساس این گزارش، نمادهای معاملاتی بوعلی، کمند، فروس، شسینا، کماسه، دانا و وتوصا با بیشترین تقاضا مواجه شدند و در مقابل نیز نمادهای خگستر، وپارس، انرژی۱، شپنا، وملی، پدرخش و ثشاهد بیشترین حجم عرضه را داشتند.


نوسان نماگر صنایع


در معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص صنایعی همچون زراعت، حمل و نقل، انتشار و چاپ، اطلاعات و ارتباطات، فراورده نفتی و محصولات چرمی با کاهش همراه شدند و شاخص صنعت سایر معادن روند صعودی داشت.


انتهای خبر

0
0