آکادمی هلاکوئی
1400/06/18
07:40
گزارشات نشان می دهد وعده های آکون سیتی برآورده نشده است

آکون ، خواننده و آهنگساز سنگالی آمریکایی ،…

آکون ، خواننده و آهنگساز سنگالی آمریکایی ، در سال ۲۰۱۸ (۱۳۹۷)هنگامی که از برنامه های کلانشهر ۲۰۰۰ هکتاری کریپتو واقع در ۶۰ مایلی جنوب داکار(Dakar) ، پایتخت سنگال ، رونمایی کرد ، مورد توجه مردم این شهر قرار گرفت.


امروزه، گزارشات اخیر نشان دهنده عدم پیشرفت مشخص در پروژه است. نویسنده اوگاندا ، چارلز اونیانگو-اوبو(Charles Onyango-Obbo) ، گفت که یک سال بعد از راه اندازی Akon، این مکان تا حد زیادی علفزار باقی مانده است.


“یک سال پس از اینکه آکون خواننده اولین سنگ شهر ۶ میلیارد دلاری آینده سنگال را گذاشت ، این مکان همچنان علفزار است. سنگ در انتهای یک مسیر خاکی قرار داردو یک پلاکارد کوچک که این پروژه بزرگ را تبلیغ می کند – شاید به صورت نمادین – از آن جدا شده است. “


با در نظر گرفتن این موضوع ، برخی این پروژه را یک کلاهبرداری در مقیاس بزرگ می نامند و نگران کننده تر از آن آنقدر بزرگ که بتواند دولت سنگال را زیر و رو کند.


اما ، با توجه به مشخصات آکون ، دیگران به این ایده چسبیده اند که این رویا هنوز زنده است.


مردم محلی چه می گویند؟


خبرگزاری AFP به محل حادثه رفت تا از مردم محلی در مورد این موضوع عکس بگیرند. متاسفانه ، کسانی که در آن نزدیکی زندگی می کردند هیچ اطلاعی از آنچه در حال رخ دادن بود نداشتند. برخی حتی تعجب کردند که آیا توسعه دهندگان، این پروژه را به طور کامل لغو کرده اند یا خیر.


باداره دیاخاته(Badara Diakhate) ، معاون شهردار محلی گفت که دلایل تاخیرها را نمی داند. با این وجود ، او فوریت خود را در این مورد ابراز کرد که “مردم می خواهند همه چیز پیش برود”.


به طور مشابه ، ژول تیامان(Jules Thiamane) که در صنعت گردشگری محلی کار می کند ، گفت که وعده های زیادی داده شد. اما تا کنون ، هیچ چیز عملی نشده است.


آنها سنگ بنای خود را با سخنرانی ها و وعده های فراوان گذاشتند. در مقایسه با همه چیزهایی که اعلام شد ، فکر می کنم ما هنوز چیز زیادی ندیده ایم … آنچه در حال حاضر در روستا به اشتراک گذاشته می شود ، آغاز ناامیدی است. “


برخی حدس می زنند که پاندمی و قرنطینه جهانی از عوامل مهم بوده است. با این حال ، مردم می خواهند بدانند آیا Akon City از ابتدا کلاهبرداری بوده است یا خیر.


آیا شهر رمزنگاری آینده Akon پیش خواهد رفت؟


هزینه ساخت شهر رمزارز آکون ۶ میلیارد دلار بود که مبلغ قابل توجهی در نوع خود است. اما حتی مهمتر ، بودجه کل سنگال برای سال ۲۰۲۰(۱۳۹۹) که ۷.۵ میلیارد دلار بود.


پل مارتین(Paul Martin ) از شرکت KE International ، شرکت برنده قرارداد ساخت و ساز ، از کارآفرین کنیایی جولیوس موال(Julius Mwale) به عنوان سرمایه گذار اصلی نام برد. اما مارتین به دلایل محرمانه بودن از افشای اطلاعات دیگر سرمایه گذاران خودداری می کند.


با این وجود ، تاکنون ۴ میلیارد دلار برای این پروژه جمع آوری شده است. و مارتین گفت که ساخت و ساز قرار است ماه آینده،ماه اکتبر(مهر)، آغاز شود. که اگر این کار را انجام دهد ، می تواند به بازگرداندن اعتماد در پروژه کمک زیادی کند.


مارتین در مورد تاخیر یکساله ، پس از سنگ اندازی ، توضیح داد که لازم است کارهای اداری عملیات تکمیل شود و پیمانکاران فرعی استخدام شوند.


“در ۱۲ ماه اول برنامه ریزی ، تصویب ، تهیه و جذب پیمانکاران فرعی گنجانده شد.”



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: bitcoinist


انتهای خبر

0
0