آکادمی هلاکوئی
1400/09/28
08:40
فناوری چندین ساله پاراچین پولکادات برای پروژه جاه طلبانه بلاکچین

پولکادات، یک چارچوب زیربنایی برای اتصال بلاکچین‌های مختلف،…

پولکادات، یک چارچوب زیربنایی برای اتصال بلاکچین‌های مختلف، اولین مجموعه پاراچین‌های خود را راه‌اندازی کرده است، شبکه‌های فردی که به صورت موازی کار می‌کنند تا یک اکوسیستم هماهنگ و قابل تعامل ایجاد کنند.


حدود پنج سال تلاش برای توسعه، نقطه عطف پس از تکمیل پنج حراج اول پاراچین، سیستمی از وام‌های جمعی است که مقادیر زیادی DOT، رمزارز بومی پولکادات که سرمایه گذاری شده از جامعه مربوطه هر بلاکچین را جمع‌آوری می‌کند.


پنج پاراچین اول که فعال می شوند، عبارتند از: آکالا، مون بیم، پارالل فایننس، آستار و کلوور، بر موضوعات مختلفی از جمله امور مالی غیرمتمرکز (DeFi)، سرمایه گذاری ها و وام ها متمرکز هستند.


پولکادات توسط گوین وود (Gavin Wood)، یکی از بنیانگذاران اتریوم، برای حل قابلیت همکاری بین بلاکچین و انواع موارد استفاده خاص آن ها طراحی شده است. وود گفت، همانطور که نسخه فعلی اینترنت نیازهای مختلف را برآورده می کند، بلاکچین ها نیز باید بتوانند خدمات مختلفی را ارائه دهند.


هیچ طراحی بلاکچین واحدی برای هر مورد استفاده بهینه کار نمی کند. وود در بیانیه‌ای گفت: هر زنجیره دارای امکاناتی است که برای برخی از برنامه‌ها خوب است و برای برخی دیگر مناسب نیست. مدل پاراچین با این باور ایجاد شد که آینده Web۳ شامل بسیاری از انواع مختلف بلاکچین خواهد بود که با هم کار کنند.


پاراچین ها می توانند یک اسلات در زنجیره رله اصلی پولکادات تا ۹۶ هفته برای یک بازه زمانی اجاره کنند. در نهایت، پولکادات ۱۰۰ اسلات پاراچین را ارائه خواهد کرد. اسلات های بیشتری طی ماه های آینده به صورت دسته ای تخصیص خواهند یافت. طبق یک بیانیه مطبوعاتی، همه این اسلات ها از طریق مزایده اسلات پاراچین تخصیص داده نمی شوند، زیرا برخی از آن ها برای پاراچین های معمولی با قابلیت حاکمیت استفاده می شود.


بت چن (Bette Chen)، یکی از بنیانگذاران آکالا در بیانیه ای گفت: “پس از سرمایه گذاری روی پولکادات و چارچوب Substrate زمانی که بیش از دو سال پیش شروع به ساخت کردیم، از راه‌اندازی پاراچین آکالا برای ارائه یک پلتفرم دیفای و استیبل کوین غیرمتمرکز بومی (aUSD) برای اکوسیستم پولکادات واقعا هیجان زده هستیم.


معاون ارشد آکالا، دن ریسر، از طریق ایمیل گفت که راه‌اندازی امروز راه را برای یک ترکیب پیش‌بینی‌شده دیفای با فینتک با اپلیکیشن بانکی Current و همچنین طرح‌های دیگر هموار می‌کند.




این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: Coindesk


انتهای خبر

0
0