بتاسهم
1401/02/31
11:34
مجمع #سدور ادامه گزارش همفکران از مجمع سیمان دورود گزارش بازرس و پاسخ هیئت مدیره: ✅ در رابطه با بند 4: به دنبال آن هستیم که از ورشکستگی فارسیت د...

مجمع


#سدور



ادامه گزارش همفکران از مجمع سیمان دورود


گزارش بازرس و پاسخ هیئت مدیره:



✅ در رابطه با بند ۴: به دنبال آن هستیم که از ورشکستگی فارسیت دورود، مطالبات خود را از فروش دارایی های آن اعم از زمین و ماشین آلات دریافت کنیم. از ۴ ماه گذشته فرآیند پیگیری این موضوع در دستورکار قرار داشته است.



✅ در رابطه با بند ۵: ذخیره کافی فعلا برای ۴٪ هزینه مشاغل سخت لحاظ نشده است. شرکت اطلاعات دقیق و کافی از این که این مورد شامل چه تعداد از کارمندان و به چه میزان می شود ندارد ولی از دو سال آینده این مورد برطرف خواهد شد.



✅ در رابطه با بند ۷: مالیات های شرکت تا سال ۱۳۹۸ قطعی شده و سال ۱۳۹۹ نیز در دست پیگیری است. مالیات ارزش افزوده سال ۱۳۹۸ نیز در دست رسیدگی است. بحث بیمه ها تا سال ۱۳۹۵ به صورت قطعی انجام شده است. مجمع هئیت مدیره را به رفع موارد مالیاتی تکلیف نمود.



✅ در رابطه با بند ۹: در سال ۱۳۹۸ بخشی از زمین های شرکت از طریق مزایده فروش رفته اما از نظر قیمتی اعتراض داشتیم و طبق سیاست هلدینگ، به دنبال ابطال مزایده هستیم. قیمت این زمین در حال حاضر حدود ۱۰۰ هزار تومان در هر مترمربع است در حالی که این زمین در سال ۱۳۹۸ برابر ۶ هزار تومان در هر مترمربع به فروش رسیده است. قضیه حقوقی شده است و از طریق اعتراض و شکایت به دنبال ابطال این مزایده به صورت جدی هستیم. قیمت فروش در آن زمان ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بوده است. کل زمین های شرکت ۳۰۲ هکتار است که ۳۰ هکتار از آن به فروش رفته است. رای قطعی این پرونده در سال جاری صادر خواهد شد.



✅ در رابطه با بند ۱۱: پروژه فاز ۴ به منظور تولید ۳۰۰ هزار تن سیمان های خاص در حال انجام است و ۱۷ ماه زمان برای تکمیل آن نیاز است. ۳۰۵ میلیارد تومان سرمایه برای این کار نیاز است که ۲۰۰ میلیارد تومان آن را از طریق تسهیلات تامین خواهیم کرد و الباقی از افزایش سرمایه خواهد بود. تا کنون ۳۷ میلیارد تومان هزینه برای این کار صرف شده است.



✅ حسابرس برمبنای صورت های مالی شرکت، اظهارنظر "مشروط" اعلام نمود.



انتهای خبر

0
0