بورس پرس
1402/01/15
11:21
توضیح "های وب" درباره شکایت از رای تسهیم درآمد دیوان عدالت اداری

شرکت داده گستر عصر نوین درباره شکایت از رای دیوان عدالت اداری مبنی بر دریافت مبالغ تضمین شده تسهیم درآمد پروانه های صادره، دست به شفاف سازی زد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، شرکت داده گستر عصر نوین درباره شکایت به رای دیوان عدالت اداری مبنی بر دریافت مبالغ تضمین شده تسهیم درآمد پروانه های صادره سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، دست به شفاف سازی زد و با توقف یک ساعته نماد ، آماده بازگشایی شد.


بر اساس این گزارش، "های وب" پیرو شکایت این شرکت و شرکت فناوران نوین بنیان پاسارگاد (شرکت وابسته) به طرفیت معاونت حقوقی نهاد ریاست جمهوری و وزارت ارتباطات در خصوص مبالغ تضمین شده تسهیم درآمد پروانه های صادره توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در هیات عمومی دیوان عدالت اداری اعلام کرد: پس از بررسی شکایت، رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری مبنی بر مبالغ تضمین درآمد به دلیل اینکه در مقام الزام به دریافت مبالغی تحت عنوان تضمین یا تسهیم درآمد تضمین شده از دارندگان پروانه وضع شدند، خلاف قانون و خارج از حدود اختیار بوده و ابطال می شود.


لذا با توجه به مراتب فوق مبالغ کف تضمین بابت پروانه MVNO مربوط به شرکت داده گستر عصر نوین، پروانه FCP شرکت پارسان لین ارتباطات(شرکت فرعی) و پروانه عمده فروشی شرکت فناوران نوین بنیان پاسارگاد(شرکت وابسته) عودت و حساب های سود(زیان) جاری و سود(زیان) انباشته نیز اصلاح می شود.


همچنین این رای در مورد پروانه FCP شرکت های وب نیز مترتب بوده اما با توجه به اینکه حق سهم درآمد سالانه بیشتر از مبلغ کف تضمین شده در پروانه بوده، اثری در سود و زیان شرکت ندارد. ضمنا شرکت های وب به همراه شرکت های گروه مالک ۴۳.۸ درصد سهام شرکت فناوران نوین بنیان پاسارگاد است.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام



انتهای خبر

0
0