سنا
1401/06/02
14:22
بورس سبزپوش راهی تعطیلات شد

در جریان آخرین روز کاری هفته، شاخص هم‌وزن با ۵ هزار و ۹۲۴ واحد (۱.۴۷درصد) افزایش به رقم ۴۰۸ هزار و ۲۵۰ واحد و شاخص کل بورس تهران نیز با افزایش ۱۰ هزار و ۹۲۳ واحدی (۰.۷۶ درصد) به تراز یک میلیون و ۴۴۲ هزار واحد رسید.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، امروز، چهارشنبه، دوم شهریور ماه، بیش از ۷ میلیارد و ۳۱۱ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۵ هزار و ۲۲۶ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.


گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۵۵ هزار و ۵۷۶ معامله به ارزش ۴ هزار و ۴۹۴ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین به ترتیب، گروه شیمیایی با ۲۹ هزار و ۳۴۰ معامله به ارزش ۲ هزار و ۵۱۳ میلیارد ریال، گروه فراورده‌های نفتی با ۲۵ هزار و ۳۷۲ معامله به ارزش ۲ هزار و ۲۱۲ میلیارد ریال، گروه اداره بازارهای مالی با ۲۵ هزار و ۲۴۴ معامله به ارزش ۲ هزار و ۲۰۳ میلیارد ریال و گروه فلزات اساسی با ۲۸ هزار و ۲۱۳ معامله به ارزش یک هزار و ۸۵۵ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.


در جریان معاملات امروز، شرکت پالایش نفت اصفهان با یک هزار و ۱۰۵ واحد، شرکت پالایش نفت بندرعباس با ۹۲۴ واحد، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۸۴۱ واحد، شرکت پالایش نفت تهران با ۶۱۶ واحد و شرکت پتروشیمی نوری با ۵۸۱ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.


در مقابل، شرکت توسعه معادن و فلزات با ۱۵۲ واحد، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۱۲۹ واحد، شرکت مبین انرژی خلیج فارس با ۹۶ واحد، شرکت پتروشیمی جم با ۷۱ واحد و شرکت بورس کالای ایران با ۶۵ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (چهارشنبه، دوم شهریور ماه) شاخص کل فرابورس با افزایش ۱۷۸.۲۵ واحدی به رقم ۱۹ هزار و ۳۲۰ واحد رسید.


همچنین بیش از ۴ میلیارد و ۳۵۱ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۸ هزار و ۸۶۳ میلیارد ریال دادوستد شد.


در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت پلیمر آریا ساسول با ۲۳.۷ واحد، شرکت پالایش نفت شیراز با ۱۲ واحد، شرکت پالایش نفت لاوان با ۱۱ واحد، بیمه پاسارگاد با ۱۰.۵ واحد و شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان با ۱۰ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.


در مقابل، شرکت سنگ آهن گهر با ۴.۵ واحد، شرکت پتروشیمی زاگرس با ۱.۷ واحد، موسسه اعتباری ملل با ۰.۹۴ واحد، شرکت کشاورزی و دامپروری بینالود با ۰.۵۲ واحد و شرکت پخش البرز با ۰.۵۱ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.


انتهای خبر

0
0