آکادمی هلاکوئی
1400/01/19
13:49
نگاهی کلی به وضعیت بازار امروز رمزارزها (۱۹ فروردین)

افزایش دامیننس بیت کوین علی رغم کاهش قیمت…

افزایش دامیننس بیت کوین علی رغم کاهش قیمت


چند روز گذشته برای ارز رمزنگاری شده برتر بازار روزهای خوبی نبود. پس از چندین بار شکست این ارز در غلبه بر مقاومت ۶۰۰۰۰ دلاری، سرانجام مسیر خود را تغییر داد و روندی کاهشی در پیش گرفت.


بیت کوین روز پنجشنبه به تراز ۵۹ هزار و ۴۰۰ دلار رسید، اما نتوانست این حرکت صعودی را حفظ کند و ازاینرو فرصتی برای کاهش قیمت در اختیار خرس ها قرار داد که منجر به افت ۴۰۰۰ دلاری قیمت در کمتر از ۴۸ ساعت شد.


دیروز بیت کوین یک روز معاملاتی بسیار ناخوشایند را سپری کرد زیرا شاهد سقوط قیمت تا زیر سطح ۵۵۵۰۰ بود. این پایین ترین سطح قیمت از اواخر ماه مارس (اواسط فروردین) تاکنون بوده است.


شایان ذکر است که این اصلاحات در حالی صورت گرفت که پرمیوم کیمچی کره جنوبی به دنبال بالاترین سطح قیمت سالانه خود به حال عادی بزگشته است. با این وجود، بیت کوین با بازگشت به سطوح قبلی توانست بیش از ۱۵۰۰ دلار از ارزش از دست رفته خود را بازیابد. در زمان نوشتن این مطلب، BTC با قیمتی بالاتر از ۵۷۰۰۰ دلار ترید می شود.


ولی نکته مثبت این است که بازار آلتکوین ها نیز دچار اصلاح سختی شده است. در نتیجه این تحولات، ارزش بازار بیت کوین کمی کمتر از ۱٪ بهبود یافته و پس از افت روز گذشته، چیرگی این ارز به حدود ۵۵٪ بازگشت.


آلت کوین های قرمزپوش


کوین های جایگزین طی هفته گذشته یکی یکی رکوردهای جدیدی را به ثبت رساندند. ریپل با ۱۰۰٪ افزایش در این بازه زمانی، به بالاترین سطح قیمت ۳ سال اخیر خود رسید و با قیمتی بیش از ۱،۱۰ دلار ترید شد. به این ترتیب، این ارز به چهارمین ارز رمزنگاری شده به لحاظ ارزش بازار تبدیل شد.


از سوی دیگر، اتریوم به زیر ۲۰۰۰ دلار کاهش یافت اما با اندکی جهش در حال حاضر به ۲۰۲۰ دلار رسیده است. بایننس کوین (۲-٪)، پولکادات (۴-٪)، کاردانو (۶-٪)، یونی سوآپ (۲-٪)، لایت کوین (۵-٪) و چینلینک (۵-٪) نیز همگی امروز قرمزپوش هستند.


بازار 19فروردین - نگاهی کلی به وضعیت بازار امروز رمزارزها (19 فروردین)بازار 19فروردین - نگاهی کلی به وضعیت بازار امروز رمزارزها (19 فروردین)

در بین آلتکوین های دارای ارزش بازار کمتر، Helium (-۱۵٪), Ontology (-۱۴٪), Qtum (-۱۴٪), NEM (-۱۲٪), EOS (-۱۲٪), Waves (-۱۱٪) و Bitcoin SV (-۱۰٪) شاهد ریزش قابل توجهی بوده اند.


از سوی دیگر، WazurX (۳۷٪), ۱inch (۲۳٪), Enjin Coin (۲۳٪), Harmony (۲۱٪), PancakeSwap (۱۲٪), Yearn.Finance (۱۲٪) و Conflux Network (۱۰٪) از دیروز روند رو به رشدی در پیش گرفته اند.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: cryptopotato


انتهای خبر

0
0