بااقتصاد
1401/02/19
15:25
«ساوه» در سال مالی ۱۴۰۰ چگونه عمل کرد؟/کاهش مقدار و افزایش نرخ فروش محصولات شرکت

شرکت سیمان ساوه سال مالی منتهی به ۳۰ اسفندماه ۱۴۰۰ خود را با رقم زدن سود ۷۵۸.۶ تومانی به ازای هر سهم به پایان رساند.

به گزارش پایگاه خبری بااقتصاد، شرکت سیمان ساوه در سال مالی ۱۴۰۰ با رشد ۵۷ درصدی نسبت به سال قبل ۱۱۳۵.۱ میلیارد تومان درآمد عملیاتی با بهای تمام شده ۵۱۹.۹ میلیارد تومانی کسب کرده است.


از مجموع درآمدهای شرکت ۹۸۰.۱ میلیارد تومان متعلق به فروش داخلی و ۱۵۴.۹ میلیارد تومان متعلق به فروش صادراتی بوده که هرکدام به ترتیب ۸۸ درصد افزایش و ۲۲ درصد کاهش نسبت به سال مالی قبل داشته‌اند.


سود ناخالص ساوه در این سال مالی با رشد ۴۵ درصدی ۶۱۵.۱ میلیارد تومان و سود عملیاتی آن با رشد ۵۳ درصدی ۵۳۹ میلیارد تومان گزارش شده است.


حاشیه سود ناخالص شرکت از ۵۹ درصد در سال مالی قبل به ۵۹ درصد رسیده که با ۸ درصد افت همراه بوده است.


شرکت در این ۱۲ ماهه با رشد ۵۲ درصدی نسبت به ۱۲ ماهه سال قبل ۵۱۰.۶ میلیارد تومان سود خالص معادل ۷۵۸.۶ تومان به ازای هر سهم شناسایی کرده است.


مقدار فروش سیمان سفید داخلی با کاهش ۷ درصدی ۲۲۲.۷۶۷ تن و مقدار فروش سیمان خاکستری با کاهش ۶ درصدی ۱.۶۹۰.۹۷۵ تن گزارش شده است. همچنین مقدار فروش صادراتی سیمان سفید و کلینکر خاکستری صادراتی به ترتیب با ۱۱ و ۵۹ درصد کاهش به ۵۹.۵۲۳ و ۱۶۱.۲۰۵ تن رسیده‌اند.


میانگین نرخ محصولات داخلی ۹۸ درصد و میانگین نرخ محصولات صادراتی ۲۹ درصد در سال مالی یاد شده رشد داشته است. همچنین نرخ فروش صادراتی کلینکر سفید صادراتی که در سال مالی گذشته ۳۹.۵۳۱ ریال در هر تن بوده در سال مالی مذکور ۱۰.۳۳۹.۶۵۳ ریال گزارش شده است.


انتهای خبر

0
0