بورس۲۴
1400/07/17
13:26
زعفران، نگین بازار آتی بورس کالا

در هفته منتهی به ۱۶ مهر ماه ۱۴۰۰ در بازار مشتقه بورس کالای ایران ۱۰۴ هزار و ۸۶۹ قرارداد آتی به ارزش ۲۴۵۵ میلیارد و ۴۵۲ میلیون ریال منعقد شد و زعفران نگین کماکان صدرنشین این بازار است.

زعفران، نگین بازار آتی بورس کالا

بورس۲۴ : معاملات قراردادهای آتی بورس کالای ایران بر پایه دارایی های زعفران نگین و پوشال، پسته، زیره سبز، نقره و صندوق طلا فعال است که در جریان معاملات هفته گذشته ۹۵ هزار و ۲۷۰ قرارداد آتی زعفران نگین بر پایه دو سررسید آبان و دی ماه امسال در حالی منعقد شد که ارزش حدود ۲۰۲۲ میلیارد و ۳۶۸ میلیون ریالی در بازار مشتقه بورس کالا به ثبت رسید. زعفران به لحاظ حجم و ارزش معاملات همچنان صدرنشین قدرتمند بازار مشتقه بورس کالای ایران بود.


انعقاد ۱۳۰۴ قرارداد آتی زعفران پوشال نیز ارزش ۱۸ میلیارد و ۵۳۱ میلیون ریالی را در یک سررسید آبان ماه در پی داشت.


همچنین ۳۳۷۵ قرارداد آتی صندوق طلای در سه سررسید آبان، آذر و بهمن ماه امسال به ارزش ۳۱۱ میلیارد و ۶۳۹ میلیون ریال منعقد شد تا این دارایی پایه از نظر ارزش معاملات رتبه دوم بازار را حفظ کند اما از نظر حجم جایگاه دوم را از دست داد و آنرا به نقره واگذار کرد.


معامله گران ۴۹۰۹ قرارداد آتی نقره را نیز برای تحویل در سه سررسید مهر، آبان و آذر ماه در حالی منعقد کردند که ارزش بیش از ۱۰۱ میلیارد و ۲۷ میلیون ریالی را به ثبت رساندند.


۲ قرارداد آتی زیره سبز تحویل مهر ماه سال جاری نیز به ارزش نزدیک به ۱۷۹ میلیون ریال در بازار منعقد شد. در جریان معاملات هفته گذشته، ۹ قرارداد آتی پسته سررسید مهر ماه امسال منعقد شد تا ارزش بیش از ۱.۷ میلیارد ریالی در بازار ثبت شود.



منبع: کالاخبر



"بورس ۲۴" دارنده مجوز مشاوره رسمی سرمایه گذاری از "بورس" روزانه ده ها محتوای خبری-تحلیلی را در اختیار شما مخاطب گرامی قرار می دهد ، بخشی از محتوای تولید شده به دلیل اثر گذاری مستقیم بر معاملات شما در بورس شامل پیش بینی جامع بازار ، تحلیل سهم ها ، سیگنال خرید و فروش ، معرفی هفتگی سبد سهام ، اخبار ویژه از شرکت ها ، مشاوره آنلاین و... به صورت ویژه ارائه می شود ، لذا پیشنهاد می گردد برای استفاده کامل از خدمات تحلیلی ، خبری و مشاوره ای این رسانه به خانواده بزرگ مشترکین ویژه بپیوندید.

انتهای خبر

0
0